Hur laga trasig skruvhål i spånskiva

Det är bara en mellanvägg, invändig sådan, så det är inget som kommer att synas.

Om jag kör med kemiskt trä, hur eländigt kommer skruven sitta då när det härdat klart? Det jag egentligen undrar är om jag skall gegga i det kemiska träet och sedan bara skruven tills det härdat eller om det kommer sitta som berget så jag måste skruva dit hela gångjärnsfästet med en gång?

Finns inget utrymme för nya hål...
dolda_gangjarn.jpg

Finns betydligt grövre men lika långa skruv att slänga i bara ju...
Såg faktiskt inte såååå illa ut.

Att borra lite större hål i gångjärnet får du ju plats med.

Islagsmutter finnes i alla grovlekar och kan tas från baksidan oxo. Snyggt och prydligt.
Alternativt finns så kallade möbelskruv. Tex insex med hål i mitten från skruv från andra hållet. Riktigt snyggt.

Tror till o med jag sett i ikeas skruvlådor...

Sätt en tunn metal bit över de trasiga hålen som du skruvar fast med nya hål i mdf'en. Sedan förborrar du hål i metalbiten som du drar gångjärnet i.

Montera av hela mittstycket och spackla hålen. Smeta in allt i vaselin och gör en gipsavgjutning som används som form för en helt ny skiva. (Här kan man använda kemiskt trä, kemisk metall, betong, kolfiber, kaviar eller vad man nu råkar ha hemma)

Låt din gjutmassa torka länge, plocka sen ut den och borra nya hål där de gamla var.

Plättlätt!

Har samma problem. Stor grop i ett köksskåp där ett gångjärn skall sitta. Hur gick det för dig?

trälim och tändsticka el tandpetare, har dock skrivits redan men de funkar.

Förslaget om islagsmutter här ovam måste väl vara bäst? Dom är ju till för precis detta problem. Silicon fattar jag inte vad det ska vara bra till i detta fall?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!