Hur lackar man fotpinnar??

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Funderar på att lacka mina fotpinnar svarta och undrar nu om någon kan hjälpa mig lite på traven... Vilken färg ska man använda för att det ska hålla??

Jag vill ju inte att färgen lossnar efter en vecka eller så...
Ska man bara spraya eller ska man lacka efteråt?? (som ni märker är jag helt vilse på detta område) :huvet

Tycker att detta kunde piffa upp bågen ganska mycket.. Egentligen skulle man ju kunna köpa racefotpinnar som är lackade svart men detta kostar ju en hel del.. hur är dessa fotpinnar lackade???

Går detta att göra över huvudtaget?? Kom gärna med lite tips...

vanligast är att man eloxerar aluminium fär är nästintill omöjligt att få det att hålla!

Stephen skrev:
ok.. Och hur görs detta?? man kan ju alltid försöka... Och vad talar vi för prisklass???

Det görs genom att man lämnar in grejorna till en ytbehandlingsfirma som i enkla drag stoppar ner den i en lösning och kopplar ström igenom, då öppnar sig porerna i materialet och man doppar det i färgbad och sedan kokar man sakerna och då stänger porerna sig (typ).

Limstift skrev:
Det görs genom att man lämnar in grejorna till en ytbehandlingsfirma som i enkla drag stoppar ner den i en lösning och kopplar ström igenom, då öppnar sig porerna i materialet och man doppar det i färgbad och sedan kokar man sakerna och då stänger porerna sig (typ).

Prisklass typ 400-500 spänn

Hej du. Jag skulle pulverlackera fotpinnarna om jag va du! Det e bara skicka in fotpinnarna till en som pulverlackerar saker.
Prisklass: 0-500 :-

Det går till så att man magnetiserar materialet och sedan sprutar på ett lager med färgpulver som man sedan stoppar in en ugn så det stelnar..typ :banana

Pulverlack sitter som attan oxå, så det borde funka på fotpinnar ja...

Om vi skulle få för oss att jämföra eloxering och pulverlackering när det gäller slitage så skulle pulverlackeringeringen åka på storstryk. Det är fortfarande en lack som ligger utanpå materialet, vilket inte är fallet med eloxering.

Mattias skrev:
Om du ens funderar på att måla nåt på din hoj med sprayburk, skickar jag Freppa att äta din katt. JASVÄR!

1 st rosa sprayfärg beställt.... Måste ju ha flames ju.. :yoparty :yoparty
Funderar även på fransar och packväskor..

Jag visste inte hur man skulle göra bara...
Tur att man då har dig att fråga, Masa... :Bugar

Stephen skrev:
ok.. Och hur görs detta?? man kan ju alltid försöka... Och vad talar vi för prisklass???

Om det går att eloxera dem (beroende på legeringen) så är det bäst med "hårdeloxering". En stryktåligare variant.

Mattias skrev:
Om du ens funderar på att måla nåt på din hoj med sprayburk, skickar jag Freppa att äta din katt. JASVÄR!

Det där var väldigt roligt sagt. LOL :D

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...