Hur låter en MC utan ljuddämpare?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Någon som har ljud inspelat på detta?

Hojjarna i GP har ju typ raka rör. undra om man får ut ungefär samma ljud utan burk :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

Plockade av mitt rykrör för att rensa lite bak samt putsa upp det.
Startade den för att köra in i garaget efter tvätt men vågade inte gasa nånting då det var rätt sent på kvällen. Men den mullrade gött på tomgång :)

Min Mille låter helt magiskt utan pipa på. Mullrar och smattrar, påminner mycket om en V8 faktiskt...

Min r6 låter förbannat jävla dret mycket för mycket vid 4000rpm utan ljuddämpare. Rått och inge gött:näsblod

Testade den förra Busen jag hade på rakan utanför garaget:

Plockade av burkarna,startade och tyckte inte det lät såå farligt högt...:rolleyes:
La i 1:an och körde iväg och skickade på 1:an och 2:an...Å helvete vad det bröla!:lol

vbg_snake skrev:
2485124 Någon som har ljud inspelat på detta?

Hojjarna i GP har ju typ raka rör. undra om man får ut ungefär samma ljud utan burk :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar
Näe, men stod å torrvarva i garaget under jobbet i går (mätte på laddregulatorn) med kolfiberburkarna på. Det lät ganska trevligt, synd bara att det vackra mullret stördes av billarmet som gick igång varje gång jag varvade lite... :tungan :yoparty

Min låter mycket :). Har väl hänt att man dragit en repa på nån mil utan dämpare när man inte kunnat låta bli längre. Ljudet blir bra mycket råare, om det sen är ett behagligare ljud är en annan femma men I love it :yoparty!!!

Automan99 skrev:
2485455 vafasen va det .. låter som ett moppefucko har fått tag i en mc och ska promt tokvarva på varvstoppet .Lät skit ärligt talat .

ingen som har det ljudklippet med en 675:a utan ljudämpare ?
mmmm ja har hört 675 an o snacka om ljud!!! nice som fan:tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...