Hur långt sträcker sig Rossis lojalitet och tålamod med Yamaha?

Vad kör Rossi 2009?

• Antal röstningar
    0
märkligt kanske men som det har sett ut hitils så är det nog ganska troligt och väldigt roligt om lorenzo skulle piska Rossi denna sässong...:tungan

*BUMP*
Nu vet vi svaret :)
Se där. Vilken finsmakartråd.

Men allvarligt: nog var det lite konstigt att det tog så lång tid? Vad är egentligen skälet? Ämne för en intressant diskussion? ”En ny utmaning” köper jag inte. Jag tror att Rossi har velat köra för Ducati i flera år, men inte har kunnat förlika sig med det så länge Livio Suppo har bossat där. Så fort han försvann från Ducati försvann Rossi dit. Någon som känner till bakgrunden till osämjan mellan Rossi och Suppo?

Bifogat

• rossi1.jpg
    rossi1.jpg
    17.2 KB · Visningar: 51
  • 2692319618_882307f3c2.jpg
    2692319618_882307f3c2.jpg
    117.8 KB · Visningar: 68
..vet inget egentligen om någon osämja mellan Suppo-Rossi men.....

jag tror att en del i det hela är att nu har Rossi en möjlighet att göra det utan att riskera lika mycket som han hade gjort när han var den ohotade kungen så att säga. Nu har han varit borta pga skada och är kanske inte helt i ordning med det än - Lorenzo har visat sig vara oerhört mycket svårare att knäcka än de tidigare motståndare som har lyckats sätta upp en ordentlig fight mot honom och han är dessutom ung och har framtiden för sig så Yamaha har, så som det ser ut nu, antagligen svårt att låta bli att "väga över" till Lorenzo.

I Bologna har man tappat Stoner som annars knappast hade gått med på att ses som en andraförare, och Ducati tycks idag inte vara den bästa maskinen heller.

Allt sammantaget gör att jag ser det som tämligen riskfritt för Rossis anseende att göra flytten nu - kanske till och med mindre risk än att stanna kvar och få stryk av Lorenzo nästa år med.......

...en liten tanke bara....

..vet inget egentligen om någon osämja mellan Suppo-Rossi men.....

jag tror att en del i det hela är att nu har Rossi en möjlighet att göra det utan att riskera lika mycket som han hade gjort när han var den ohotade kungen så att säga. Nu har han varit borta pga skada och är kanske inte helt i ordning med det än - Lorenzo har visat sig vara oerhört mycket svårare att knäcka än de tidigare motståndare som har lyckats sätta upp en ordentlig fight mot honom och han är dessutom ung och har framtiden för sig så Yamaha har, så som det ser ut nu, antagligen svårt att låta bli att "väga över" till Lorenzo.

I Bologna har man tappat Stoner som annars knappast hade gått med på att ses som en andraförare, och Ducati tycks idag inte vara den bästa maskinen heller.

Allt sammantaget gör att jag ser det som tämligen riskfritt för Rossis anseende att göra flytten nu - kanske till och med mindre risk än att stanna kvar och få stryk av Lorenzo nästa år med.......

...en liten tanke bara....

Dessutom, som Rossi nämnt, så tvångspensioneras ju Furusawa, vilket gör att Yamahas racingframtid blir osäker. Furusawa var ju, tillsammans med Rossi och Burgess, en stor del av orsaken till M1:ans framgång.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien