Hur långt kommer jag på en tank med en Duke II?

skoteridioten skrev:
Typ? Normal landsvägskörning..
Har för mig jag åkte typ 12-15 mil innan det var dax för reserven. Sen har du ett par fyra mil till. Om man kör 'med-ägg-under-pedalen' så går det säkert att sträcka detta ytterligare.

.
 
Min drar 0,5 l/m hur jag än kör. Altså typ 14-15 mil innan reserv. Sen har du väl några liter kvar typ 4 om jag inte minns fel!
 
nelson skrev:
Min drar 0,5 l/m hur jag än kör. Altså typ 14-15 mil innan reserv. Sen har du väl några liter kvar typ 4 om jag inte minns fel!


Ok, med orginalbestyckning eller?

Hur är det att åka 14-15 mil (i sträck!) på en Duke II:a då? Att det inte är nån touringhöjdare förstår jag naturligtvis.. men man överlever väl?
 
Nej, bytte munstycke till något jag fick på lelles, kommer ej i håg storlek men ragnar sa att de skulle va det, samt lyfta av hela locket på luft burken. Fick ett par sebring dämpare samtidigt, och den drog nästan mindre soppa+att den gick mycket finare på lägre varv.
Vi brukar faktiskt åka ganska långa svängar 7-10 mil i bland, lite träsmak men går fin fint.
 
Last edited:
Skit 10 mil det är ju en fikarast

Hmm jag tycker att det är för kort aktionsradie.. jag blev tokans nöjd med min Yamaha xt660x. Dåker man 25 mil på en tan utan problem.

jag tänkte oxå välja en dukeII först, men mindre vibrationer å längre servis intervaller gjorde att jag valde Yamman... :tummenupp
 
Du kommer 20 mil på en tank, och serviserna är på 500 mil (olje/filter byten 250 mil) tror jag. kör inte mycket mer över en sommar än 500 mil med en motard.Har varit supernöjd med min duke, gått felfritt 1000 mil.Köp en!! Eller köp min vet jag!!
 
Instämmer med föregående talare ang bensinförbrukning.
Körde 50 mil i sträck när jag tog hem min, det var en pärs vill jag lova!
Men annars är 10-15 mil inga problem.
 
Nu har jag inte haft en Duken men en 640 istället men ang aktionradien så tänker du inte så mkt hur långt du har kört för du har så jäkla roligt under tiden du kör!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top