Hur långt körde du innan din första krasch?

Jag klarde mig:

• Antal röstningar
    0
När jag körde vanlig tung landsvägshoj klotade jag aldrig (hittills i alla fall). Det var först när jag skaffade min första KTM och började köra riktigt aktivt som krascherna kom, både på gata och bana. I år har jag faktiskt klarat mig trots isbana och träningsläger på asfalt, men så har jag tagit lite större marginaler för att inte skrota läkningen av lårbensbrottet från i höstas.

Har kört i fyra säsonger nu. Inne på femte.
Har kört omkull i gång på 7000mil.
Jag gasade helt enkelt för mycket (som de flesta andra :rolleyes: )

Verkar som att det är som farligast i början och sen vid 1000-2000. Verkar som att jag får köra med stödhjulen ett tag till. :öl

håller mig på sadeln känns bättre så...
inget skrap här inte förutom i skogen vid lite enduro körning.

Jag har kraschat oräkneliga gånger under dom 12 år jag tävlade
aktivt inom motorcross.
Dock klarade jag mig utan några alvarliga skador.

Har kraschat en gång på allmän väg med landsvägshoj, körde in i en refug i 110kmh och klarade mig med blåmärken :skrämd

Man får hoppas att man inte blir övermodig igen :tummenupp

Edit: när jag tänker efter så halkade jag nog av ett par gånger med min xr400r men det va ju bara gummihantagen som paja då.

Last edited:
Jag har kört i 5 år o aldrig smakat varken grus eller asfalt :tummenupp
Men hjälper det när man ska fixa försäkring? Näääääääääää :mad:

Har kört ner i diket en gång inga större skador ena blinkersen gick sönder o kåpglasset sprack hållde mig på bägge hjulen iallafall, så härdags på förra säsongen så hade hade jag varit med om en såkallad krach där kåpor o grejer gick "bang,boom krach" men jag klarade mig prima.

I söndags var det vurp premiär för mig, jag hamnade i en lösgrussträng i maklig fart i utgången av en kurva.

Det blir enligt min tideräkning början på min fjärde säsong efter cirka 2500 mil. Resultat, 2 brutna revben och lite skrapad plast samt skamfilat självförtroende. :rodnar

ingen "civil" vurpa på väg än så länge...

Bara löjliga gashäng med miliärMC:n.....(som tyvärr är inlämnad iochmed REMI =(...men men,.,,

Ja, jag får väl ta rekordet! slog över efter ha kört med motarden endast 5 mil. hade nyss tagit bort stryptningen. konstigt? jag har ju haft två motarder tidigare men klarat mig. nu har man iallafall lärt sig använda bakbromsen om man är på väg å så över igen :D

Jag lär ta rekordet med ca 100 meter! :rodnar
fan vad illa det var, halt på backen. Gick omkull när jag bromsade för första gången. Hade just köpt hojen! Men det var bara o bita i det sura äpplet o lappa ihop den!

Last edited:
Ungefär 300mil, var en mötande bil som gjorde vänster sväng. Hojen gick av på mitten, bilen blev skrot, 56 meter flygresa, killen i bilen undrade om han behövde ringa ambulans, tog 3år, 170 stygn och sju operationer innan jag kunde gå normalt igen. Men efter det inte en vurpa och det var 12år (-3år som jag inte körde) sen. :D

Själv lyckades jag med bravaden att krascha redan i trafikskolan :( somtur är blev det inget allvarligt fick en liten flygtur ut på en åker :crash . men sedan dess har jag klarat mig från att vurpa, andra säsongen nu :D

Edit: stavfel

Kraschade också redan i trafikskolan, för fort in i kurva, låste blicken rakt fram i åkern, precis på stället jag och hojen 2 sekunder senare skulle ligga. Har nu lagt 900 mil på viffern utan någon incident. Förutom för två tagar sen när jag blev påkörd bakifrån vid en stop-skylt. Bilen hann bromsa av det mesta av farten och träffade mig i bakhjulet så det blev inga skador.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back