Hur långt körde du innan din första krasch?

Jag klarde mig:

• Antal röstningar
    0

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Nu när jag börjar närma mig 1000mil på tung MC så funderar jag på om när är det största risken att man klotar? I början när man är ovan? När man kört 1000 mil och tror man är en oldtimer? För att försöka hitta svar på detta så slår jag till med en poll. Garagevurpor och glömda skivbromslås och sånt räknas inte. Endast riktiga vurpor i trafik räknas.

Jag vurpade innan 100 men inget värre än skadat självförtroende och skador som kunde fixas med rörtång samt målarfärg och pensel :crash

Sedan dess har jag inte vurpat.. :squid

Uff.. det finns ju inget alternativ för sådana konstiga personer som mig.
Har ju kört i tre säsonger och inte krashat än :rock

Inne på tredje sässongen. Ännu ingen krasch.

Har kört mellan 750 och 1000 mil, och inte har jag klotat ännu.

Nu väntar jag bara på att få ekonomi till nästa hoj...

Jag körde tre säsonger à minst1500 mil och sen dök jag i en korsning. Sen körde jag 1,5 säsong bana innan jag dök i Sviestad.

Är inne på min sjunde säsong.... och har väl kört lite över 7000 mil
och har ALDRIG.. (peppar peppar)... klotat....!! :rolleyes:

Hoppas att jag i fortsättningen kommer att ha omdömmet och turen kvar...som gjort att jag klarat mig... :bow

Jag har kört både i Sverige o i Europa o på bana...

Körde i ett dike första dagen under övningskörning... RD'n blev sig aldrig lik efter det, kan det ha varit efter 5 mil eller nå't? :mad:

Har inte vurpat ännu... trotts ca 1500mil..

om inte en omkullläggning stillastående på grusgång räknas?

//Nichlas

Får man räkna med övningskörningen? I så fall hann jag c:a 500 mil.

:crash Räknar vi bort övningskörningen så hann jag ungefär 40 mil. FÖRBANNADE RULLGRUS!! Hade 30-40knyck när hojen försvann i en kurva. Jag fick inte en skråma men hojen... oj oj :(

Har kört hoj sen jag var 16, är nu 23 och har aldrig vurpat. Har haft 3 hojar i ägo och ingen av dom har ens så lite som vält i backen. Kan nog vara i runda slängar 4000 avverkade mil.

Har kört hoj sen jag var sexton, alltså i snart tolv år, och jag har inte kraschat ännu. Hur många mil det rör sig om vet jag inte, förmodligen 6-7000 mil eller så.

Största risken för vurpa kommer den dagen när du tycker du kört ett visst antal "många" mil och börjar känna dig säker som hojförare..

Har loggat några tusen mil och inga riktiga krascher, förutsatt att man inte räknar att man har akterseglat söliga billister på påfarter, glömt skivlås, glömt sidostöd i kombination med centralstöd på lånad hoj, anfallande granar i skogen när man kör enduro och misslyckad garangevändning då man övningskörde.

Jag räknar med att jag kraschar nästa gång jag sätter mig på hojen, varje gång. :D

Förste gång var förste sommaren med hojen, sent på säsongen, hornen fullt utväxt - pang. Lång lasarettsvistelse till följd.
Sen klarade jag mig till i höstas, då blev det en lindrig avåkning igen. 20 säsonger med mellan 1500-2500 mil pr styck.

Fenix skrev:
....har akterseglat söliga billister på påfarter......anfallande granar i skogen när man kör enduro......

De där sakerna får du gärna berätta mer om! Särskilt den anfallande granen.... :confused: :crash

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger