Hur långt har du kört?

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Söker ny..
Jag blev lite nyfiken efter helgen..

Min KTM 690 smc har gått cirka 1600 mil nu, vilket inte jag tycker är särskilt konstigt med tanke på årsmodellen.
I helgen fick jag kommentaren "De låter lite långt för att vara motard.."

Jag tänker såhär: Är man ute en kväll och finåker, leker eller vad man nu gör med sin motard, så rockar man ju lätt av 10-20 mil/kväll..Även om man stannar för en glass då och då. :) En solig sommar kan det bli några såna kvällar i veckan och då behöver man inte vara mattesnille för att se hur milen rullar på.
Jag har inte ägt min hoj sen den var ny, men på snart 2 år har jag nog avverkat ca 1000 mil.

Jag lämnade in min hoj på service för en vecka sedan, för att få den kontrollerad inför försäljning, så att jag kan visa en köpare vad som är gjort eller behöver göras.
När jag hämtade hem henne igen, fanns det inget att anmärka på.

Jag kan inte låta bli att förvånas när man ser 08or som bara gått 400-500 mil.
Vad tycker du är långt?

Min har gått 1500 mil på 10 år, så det är väl inte så långt, men det är nog dags att byta nästa år kanske, lite beroende på hur mycket man kör i år. Passerar den 2000 mil så säljer jag nog.

Min har gått 342, Det är en 06a. Hade gått 286 när jag köpte den och det var för någon månad sen.

//Poppe

I snitt 400 mil per säsong de senaste åren.

Ju mer bana jag åker, desto färre mil blir det. I fjol blev det ca 250 mil varav 35 på gata ungefär.

Såhär långt 150 mil. Min är en 08 med ca 470 mil på mätaren. Dags för 500 mila som får bli den sista servicen jag lämnar bort hojen på! Mest för att stilla nästa ägares sinne!

Hade gått 320 när jag köpte den i höstas!

Lite över 3000 har min XR från -03 rullat. Den funkar bra.

Rullade ca 150 mil förra året. Köpte den i maj -10 och då hade den rullat nästan 750 mil hos den första och enda ägaren sedan -06.

Last edited:
Har väl kört min lite över 100 mil nu. Har nu gått ca 850 mil och går alldeles utmärkt. :tummenupp

1200 mil på moppe efter 1,5 år och nästan lika mkt på 125a. funkar finfint. :)

Tarden (-03) jag hade förut hade vid försäljning gått ca 1300 mil (jag körde 500 mil förra säsongen) Min "moppe" (Kymco Agility 50) köpte jag ny -08 den har idag gått ca 750 mil.

Således tycker jag inte att 1600 mil låter mycket på ett fordon som har 500 mils serviceintervall. Det är 4 st servicar och är den "lastgammal" efter det skulle jag fan vara sjukt mörkrädd ang. inriktningen på dagen teknik.

jo hojen är ju till för att användas.
jag kom just över 1000mil sen i februari. men köpte extra en xt660x för att jag kör rätt mkt.
kan snabbt bli 20-40mil på en vanlig dag där jag letar små väger för att leka/svängar och sen transportsträckor emellan

Motarder körs på ett annat sätt än vad exempelvis sporthojar gör och när någon använder sin motard till mer än att bara hålla på att köra fram och tillbaka i den lokala stan så blir dom troligtvis nervösa :tungan

Jag trodde att man hade hoj för att man tycker om att köra ....
Köra 150 mil om året ä ju inget ...

En hoj mår knappast dåligt av att man använder den, den mår sämre av att INTE användas :tummenupp

hum jag körde 150 mil med min 640 första vecka på året de va fint fattar inte hur folk kan köra det på 1 år.

hum jag körde 150 mil med min 640 första vecka på året de va fint fattar inte hur folk kan köra det på 1 år.

Hehe.. Nä ibland är det så att man skäms. Lite skevt, men någonstans i bakhuvudet så sitter det att man inte vill att cykeln ska rulla hur långt som helst. Man vet ju inte när man säljer den. Ju längre den gått ju mindre får man ut för den. Sedan beror det givetvis hur mycket tid man har att åka. Jag skulle lätt köra 1000 mil på en säsong med cykeln om jag började använda den till pendling till och från jobbet. Tyvärr så sitter jag inte gärna och bränner 14 mil på en tråkig landsväg med en 660. Den hör hemma på små slingriga vägar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park