hur långt har din Yamaha ttr 600 gått??

aha, men isf är de bara slå till och sen ut o köra bort allt grus på farmor nygrusade väg :tungan
 
WaZZe skrev:
jag skulle vilja säga att den nyss är inkörd :)
Om man ska översätta så i 100km/h handlar det om 110 timmar, första riktiga "motorrenoveringen" på en husa ligger väl där ikring nånting?

Vilket innebär för dig som tänker köpa den att du kan köra en bra bit till innan det blir något skruvande :tummenupp
 
Fan nästan sugen på att köpa en TT600R igen. Mycket trevlig cykel om man inte behöver det absolut värsta. Uppför sig mycket trevligt på grusvägar :yoparty
 
1000 mil är ingenting för en TT600R, har en själv som gått drygt 1000 mil.
Tyckte min hoj var klen i början när den var original men nu med ett komplett trimavgassystem, OTR-förgasarkit och större huvudmunstycken går den riktigt bra :tummenupp
Kolla http://www.off-the-road.de bästa stället jag hittat med bra grejer och bra service.
 
Last edited:
En ttr som bara gått 1100mil är ju precis inkörd!! Det är ingen KTM, då hade det varit lite anorlunda :hihi
 
Min har gått kring 1200mil. Grusväg, motard, is, skoterled. Mestadels asfalt å grus. Tror inte du behöver göra några alvarligare ingrepp föränn mätarn närmar sig 3-4000mil. Massor med olja e det i dom åxå så den behöver inte bytas så ofta heller. TT600R är ingen dålig hojj om man inte vill ha det värsta effektmässigt :)
 
Busaberg skrev:
Det är lite annorlunda när man vrider på gasen också :rolleyes:

Fattar inte varför alla tar det där så illa (läs KTM ägere) :va Tro f-n att tt:n håller bättre. Sedan om man verkligen behöver de där sista hästarna mer än en hoj man kan köra med. DET är en helt annan sak :)
 
Skillnad om man ska frutta runt på gatan eller jaga adrenalin på en bana

:tummenupp
bebbe skrev:
Fattar inte varför alla tar det där så illa (läs KTM ägere) :va Tro f-n att tt:n håller bättre. Sedan om man verkligen behöver de där sista hästarna mer än en hoj man kan köra med. DET är en helt annan sak :)
 
1700 mil.

Inga problem,går hur fint som helst.

TTR kommer aldrig slå en KTM i effekt,för att jämföra en luftkyld stånka med en motor som är utveckald tidigt 80-tal med en mordern vätskekyld går inte.
Men TTR går (nästan) hur länge som helst.

Sen beror det på vad man skall ha den till,du är säkert snabbare på en TTR i skogen än Tex en Duke,även om TTR anses vara tung,men på gatan blir du ifrånkörd så det skriker om det.

I vilket fall kolla på Rolfs hemsida och gör modden som han har gjort och du får en betydligt rappare hoj.
Har själv samma "trimgrad " på min.

Sen är fördelen med TTR att den kräver lite service nästan vibrationsfri (nåja)
jämfört med flickornas favorit KTM.


Det är i princip samma motor i alla TT modeller,skedde dock en uppgradering -98 då TTR kom den handlade mest om tändkurva och liknade inga maskinella uppdateringar.

Titta på budhojarna (TT) dom går långt.

EDIT: TTR:en har 600 mils serviceintervalller vilket innebär oljebyte och ventilljustering.Tror att dom ökade intervallen from 00 till 1000 mil.

Kolla bakre motorfäste och om det finns några svetsningar på motorkåporna,felinställda TTR som fått STORA bakslag blåser ibland packboxar och kopplingskåpor.

Priset är enl "listan" 28 000 men dom flesta -98 ligger runt 30 000 eller över i annonserna men då med lite mer godis på tex slip-on osv.

(blev långt)
 
Last edited:
En beprövad enstånka som den som sitter i TTR:en klarar ju betydligt mer än 1100 mil! Den är ju som någon skrev bara inkörd och du börjar redan snacka om renovering :).
 
Jag skulle tippa på att man kan köra ca 3500-4500mil utan att göra någonting mer än vanl service (beror lite på hur man kör givetvis). Sedan är det nog dags att plocka ner och se över bitarna. Fast ändå inget sagt om att den kanske kan gå en hel del till :)
 
Är nöjd med min, vill jag ha mer effekt så sätter jag mig på sporthojen.

Min har inte passerat 900 mil än :tummenupp
 
tack för alla svar!! jag läste bike nyss och där kom denna mc sist i ett offroad test, de var inget kul o läsa, men säkert amatörer :kocko som inte kan uppskatta yamaha på rätt sätt såklart!


ett slipon är ju ett måste så man får lite härligt ljud i den!! :tummenupp
 
kompisarn Johnny fritz har en tt600 87a lite smått trimmad, som verkar hålla ihop stenbra. den går nått så in i h.-...... drar lätt xr650 med akra helrör och blåste även min husa 650 01 med dubbel pipor! vi provade nu i sommar med en ktm 660(öppnat avgas)den gick samma öde till mötes även en husa 650 03 med motardhjul fick ge sig! ktmen och (husan 03an) kunde hålla den stumt vid dragracing från stillastående, men hade inte en changs i bottenvrid! motordata ttn. Högkompkolv vet ej komp-f? säkert mycket den spikar! kamm megacyckle allroad! topp portad av GROTTIS!!!!! fuggar dubbla dellorto, underligt nog orginal krökar med supertrapp, Provad med större krökar gav då 7 kusar till! Denna tt är en av andledningarna till att jag monterade turbo på min xr!! :Bugar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top