Hur långt höll ditt bakdäck?

Roadsmart ca 6 - 800 mil på bakdäcket, ca 1100 fram, sportsmart använder jag främst på bana men 4 - 500 mil på gata bak och ca 700 fram på gata.

Fredrik

Pilot road klara jag nog en 1100 mil på, lagom körning.
Sen provade jag ett dunlop sportsmart eller va de hette och klara mig 150-200 mil vid samma körning vettifan vad för fel de var på det.
Sen sista jag köpte var metzler och sen sålde jag den hojen.

Kör på Dunlop Sport Smart och är helnöjd. Har mycket bra grepp och däcket har nu rullat uppemot 1.000 mil. Kommer kunna rulla ytterligare några 100 till tippar jag på.

Hur lyckas ni få så mycket mil ur däcken igentligen? Tror aldrig att jag fått ur mer än drygt 500 mil ur något bakdäck på en hoj. Jag tycker inte att jag kör direkt stenhårt, eller kör ni typ ner däcken till corden???
Hojen får ju betydligt sämre vägegenskaper med dåliga däck.

Hur lyckas ni få så mycket mil ur däcken igentligen? Tror aldrig att jag fått ur mer än drygt 500 mil ur något bakdäck på en hoj. Jag tycker inte att jag kör direkt stenhårt, eller kör ni typ ner däcken till corden???
Hojen får ju betydligt sämre vägegenskaper med dåliga däck.

Smooth is king ;)

Nästa vecka är det dags att byta mina Michelin Pilot Road 2ct som då gått ca. 1300 mil mot Michelin Pilot Road 3ct. Jag är mycket nöjd med PR2 både vad gäller fäste, livslängd och hur hojen känns att köra. Körde PR2 även på Blackbirden jag hade förut, och var mycket nöjd med dem även på den hojen. Har bara gott att säga om dem, och rekomenderar dem varmt. Jag kör mest blandad landsvägskörning, allt från europasemestrar till skapligt inspirerad körning på mindre vägar. Förra året blev det även några knix, och siktar på att prova storbana också under året. Hoppas PR3 funkar bra, och håller lika länge.

Last edited:
Ska vi se här
1300mil på Pilot Road 2ct
förra året blev det ca 500 på Dunlop Angel ST (trivdes inte riktigt på de däcken)
nuvarande däck Pilot Road 3 har rullat en 300 mil och ser inte ens nötta ut (kan dock bero på "leagal and smooth" attityd på senhöst/tidigvår körningarna)

Jag ha aldrig hunnit köra slut mina Pilot Road däck som jag har haft.
På GSR:en böt jag till PR 2, körde ca 500 mil, sedan böt jag hoj. Syntes inte ens att de var medkörda. :)
Nu på Ninjan har PR3:orna gått ca 100 mil och cykeln blir väl snart bytt, så inte hinner jag köra slut dem heller. :P

Michelin Pilot Road 2ct - Ca 1000 mil på bakdäcket, endast gatkörning.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!