Hur långa är ni ?

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Topic lyder !

Hur långa är ni ?

Sitter ni bra på era hojar ? eller finns det nån av er som vart tvugna o provsitta olika hojar innan ni bestämde er ? ?

Jag själv är 197cm och sitter riktigt skönt på min gsxr1000 Dock satt jag inte så bra på en R1 -03
Ägde tidigare en R6 o den satt jag lite knöligt på :P
Min tidigare Ktm Duke II satt jag skönt på men de såg lite roligt ut med mina ben i jämnhöjd med tanken ^^

Och nu tänker jag på längd från fontanell till fotdyna, inte det som jag VET att 9/10 er SH-dårar tänker på :tuttar

192, och alla säger att jag får min lilla ninja att se ut som en moppe när jag sitter på den. Hah! Nästa hoj tänkte jag väl försöka få en större sak. ;)

194cm

Aprilia RSV 1000 satt jag ok på, dock vilade väldigt mycket tyng på handlederna vilket blir rätt drygt om man ska köra långt.

KTM LC4 har lite för lågt styre.

189cm.
Sitter askass på duccen, skarp knävinkel och låga clipon :mad:

Men det går bra så länge det är aktiv körning.

193 kanske jag är? Får ont i handlederna av enformig körning och pungen blir mos när det är ojämn väg. Så nä jag sitter nog fan inte bekvämt, men vem bryr sig

198, och sitter lika bra på alla sporthojar. Det är sjukt gay att gnälla om att man sitter dålgit på en sporthoj, köp en hammock om ni vill slappa! :mad:

185 cm, sitter utmärkt på Triplen, SP1:an var dock lite trång...
För längre personer vet jag att GSXR1000 & ZX9R brukar funka, & Millen som ngn sa här ovan.

Borde inte det här klassas som mc-relaterat? :va

Jag är 193, eller iaf innan några kotkompressioner, och har suttit bekvämt på det mesta jag har kört i hojväg. Möjligen att Triumph Tiger va lite väl hög, men på samtliga sporthojar har det funkat perfekt.

190, sitter guld på min cbr... Satt även guld på den gamla TLren:krama

184cm. Satt rätt så okej på R6:an jag hade. Var inte obekvämt ur någon aspekt när man väl lärt sig att sitta rätt.

Med rakt styre blev det nästan lite guldvinge känsla.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon