Hur långa är ni som kör ??

GSXR1100R skrev:
Hur menar du, når man bara ner så kan man väl köra vad som helst, att ha en viss längd för att passa i profil med en viss hojtyp låter väldigt konstigt :va
det låter mycket knepigt tycker jag.. köper man verkligen hoj för att se bra ut på dom?
jag kör för att det är kul

blom skrev:
det låter mycket knepigt tycker jag.. köper man verkligen hoj för att se bra ut på dom?
jag kör för att det är kul

hehe... jag kan säga att jag har blåsa i munnen och kan inte jobba idag p.g.a det klättrat på väggarna :D
Lite ironi var det i inlägget... jag har bara så jävla tråkigt :Bugar

Eureka skrev:
En dum fråga kanske :)
Men enligt mig så är 1.70 inte snyggt på en R1 i profil.. över 1.80 !
Är det bara jag som tycker det ser dumt ut när personer om kör hoj är för korta ? om i så fall.. blir jag glad.. för jag är inte så lång själv hehe

Hur ofta speglar man inte sig i skyltfönstren för att se hur ball man är.. erkänn nu :banana

193 cm och 100 pannor, ser ut som en moped när jag gränslar fzr:en för inte snacka om moppen, ser ut som den håller på att blir våltagen av en blåval :3freak

Är man under 172.5 måste man ha en Virago 250, det står ju klart och tydligt i körkortsboken :fakta

Tycker snarare det är ett problem att va lång eftersom sporthojar bara verka bli mindre.

Jag är 185 och på SZR:en var det alldeles för mycket...på ZXR:en däremot är det helt perfekt.

haha

vem har inte (k) ollat skyltfönster när man svept förbi :rofl

håller just nu 94 kg och 194 cm rätt lagem min gamla hoj såg lite liten ut under mig men den nya ser lagom ut :):)

per

Eureka skrev:
En dum fråga kanske :)
Men enligt mig så är 1.70 inte snyggt på en R1 i profil.. över 1.80 !
Är det bara jag som tycker det ser dumt ut när personer om kör hoj är för korta ? om i så fall.. blir jag glad.. för jag är inte så lång själv hehe

Hur ofta speglar man inte sig i skyltfönstren för att se hur ball man är.. erkänn nu :banana

Tycker snarare att det ser löjligt ut med folk som är väldigt långa på små sporthojar, det blir liksom lite pocketbike över det hela.

Spela roll, så länge man når ner någorlunda till backen.

Själv är jag 187 lång och väger drygt 90kg... svårt att hitta skinnställ som passar i armar/axlar och lår dock...

174cm och 73kg som är under behandling, förhoppningsvis under 70 lagom till sesongen :)

hoj, cbr 929

//@

Last edited:
Det finns ju gott om folk som kan donera några cm ben till mig här.
Får välja mellan att ha antingen ena foten ordentligt i backen eller tåspetsarna på båda bootsen (är 167cm). Blir lite balansövning vid rödljusen, men hittills har jag ju inte vält pga. av det iaf. :tummenupp Detta på min hoj alltså, som ska ha 800mm sitthöjd. På t.ex en cbr900rr (810mm) blir det nästan samma, dock svårt att rulla bakåt (får ju inget fäste). R1 är väl 815mm så en sån blir det nog aldrig..

Last edited:
Eureka skrev:
hehe... jag kan säga att jag har blåsa i munnen och kan inte jobba idag p.g.a det klättrat på väggarna :D
Lite ironi var det i inlägget... jag har bara så jävla tråkigt :Bugar
Nu är det försent, ingen orkar läsa alla inlägg och postar hejvilt hur dom ser ut :mad:

tja, lite svårt för oss som kör mopeder som käkat anabola, man kan väl inte vara mer än 10 år gammal för att se bra ut på en 125:a? :rolleyes:

Jag kör inte än. Men jag är 172, sitter bra på en r1. Tycker de är ganska små faktist.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT