hur lång tid?

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
alla som har lätt mc körkort här på forumet hur lång tid tog det från det att ni började ta det tills dess att ni hade dte i handen? asså försöker bara ränka ut nått sorts medel på hur lång tid det tar =P

paddesputnik skrev:
alla som har lätt mc körkort här på forumet hur lång tid tog det från det att ni började ta det tills dess att ni hade dte i handen? asså försöker bara ränka ut nått sorts medel på hur lång tid det tar =P
Tar nog ungefär en kvart- fjorton dar. Räknat mellan tummen och pekfingret.

paddesputnik skrev:

menar ni att ni tog det, och fick det på mindre än 14 dagar!!?

cRoC skrev:
Han menar nog tiden från när ni började övningsköra, tills ni klarade uppkörningen.

jaha, nä jag menade från eran första lektion på skolan och provet teorin uppkörningen o allt..!

paddesputnik skrev:
jaha, nä jag menade från eran första lektion på skolan och provet teorin uppkörningen o allt..!

Det tog nog en 3-4 månader för mig ungefär.

Gjorde teori provet den 6mars körde upp den 19juni så det blir väll lite över tre månader, gick inte på någon körskola, för fattig..

när jag fyllde 17(31 Juli) bestämde jag mig för att ta kortet, på "datum för utfärdande" står det: 2003-11-06

Hur lång väntetid brukar det vara för uppkörning i mitten på mars?

Känns som allt hänger på det...

Bättre att räkna från det man fyller tills man klarat uppkörningen, teorin började iaf jag med långt innan.... (håller på med teorin nu...)

MRX_Martin skrev:
Hur lång väntetid brukar det vara för uppkörning i mitten på mars?

Känns som allt hänger på det...

Bättre att räkna från det man fyller tills man klarat uppkörningen, teorin började iaf jag med långt innan.... (håller på med teorin nu...)

det beror nog på vart du ska ta det .. är det många som ska ta det så är det ju längre vänte tid.. det går nog inte att svara på rätt sätt..

övningskörde ca 12 timmar totalt, gjorde teorin i februari, fyllde 16 då.. sen körde jag upp nån vecka in på sommarlovet! hade för mkt tävlingar innan så jag hann inte..

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...