Hur lång tid tar det att få licensbrickan från Svemo?

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Betalade in för min licens till Svemo för 3 veckorsen och har inte fått min bricka än.

Då det första man får lära sig på Licenskursen är att inte ringa Svemo så ställer jag frågan här :gnissla

Så hur länge ska man vänta på att Svemo får fingrarna ur och plastar brickan och sänder den ut den? Tröttnat på att springa runt med ett A4a ark och visa upp på träningarna.

För mig tog det inte långt tid. Mindre än tre veckor i alla fall, en kanske, fast då har jag ju haft licens innan. Det kanske är skillnad..

Tog 7 dagar i år för mig att få min bricka efter betalningen. Förra året tog det 4 dagar. Det var rekord. Annars känns det som det oftast ligger på mellan 7-10 dagar.

Licensen du printat ut från svemo-ta på papper duger så länge. Kanske mer problem om du tänker köra utomlands att få dom till att gå med på att det är en licens.

Du kan ju alltid klippa ut den så blir den samma storlek som ordinarie bricka och lyxa till det så kan du ju plasta in den med. ;)

Normalt tar det mellan 4-8 arbetsdagar från det man betalat in pengar innan brickan kommer. Har ni väntat längre än så ska ni kontakta kansliet för att höra efter om något blivit fel.

Vänligen

Patrik Marklund

Normalt tar det mellan 4-8 arbetsdagar från det man betalat in pengar innan brickan kommer. Har ni väntat längre än så ska ni kontakta kansliet för att höra efter om något blivit fel.

Vänligen

Patrik Marklund

Hallo!! Om du sitter med i Svemo så är mitt medlemsnr 73655 kika gärna vad som hänt.

Med vänliga hälsningar Sandfållan!!!

Fick tag på SVEMO och min bricka låg där och var klar sedan länge. Felet var att klubben som man är medlem i (i mitt fall SMC sport) måste ange ens adressen till SVEMO. Detta är inget som man kan göra själv utan måste gå via klubben. Nu skulle hon jag talade med skicka brickan till mig ändå :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti