hur lång tid tar defragmentering?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag undrar hur lång tid det brukar ta för er på ett ungefär att köra en defragmentering?
jag har försökt några gånger på min dator men alltid stängt av det efter ett tag för att det tar för lång tid.
jag har en pII 400Mhz med 9G hårddisk. efter typ två dygn brukar defragmenteringen flippra lite fram och tillbaks mellan 10%-20% färdigt och sen känns det inte som att det händer så mycket mer.
är inte detta jävligt skumt?

Du kan ha något skoj litet program som petar på hårddisken med jämna mellanrum och då börjar defragmenteraren om... Se till å stänga av allt innan du börjar så brukar det lösa sig. Men någon timma kan det ta iaf.

[Akryl]*Amid skrev:
Du kan ha något skoj litet program som petar på hårddisken med jämna mellanrum och då börjar defragmenteraren om... Se till å stänga av allt innan du börjar så brukar det lösa sig. Men någon timma kan det ta iaf.

jag stänger alltid av allt jag kan stänga av men jag måste uppenbarligen ha missat något

Jag har en 3 ghz med 120G hårdisk och det tar runt 1h-1,5h. Det är kanske som någon tidigare nämde ett program som "stör" och på så sätt börjar defragmenteringen om.

bmwjohan skrev:
jag undrar hur lång tid det brukar ta för er på ett ungefär att köra en defragmentering?
jag har försökt några gånger på min dator men alltid stängt av det efter ett tag för att det tar för lång tid.
jag har en pII 400Mhz med 9G hårddisk. efter typ två dygn brukar defragmenteringen flippra lite fram och tillbaks mellan 10%-20% färdigt och sen känns det inte som att det händer så mycket mer.
är inte detta jävligt skumt?

haha, det är widows som "stör" testa göra det i felsäkert läge. det borde funka.

för övrigt angående tiden, beror det på hur snabb Hårdisken är.
min 120Gb 7200Rpm tar väl nån stanns mellan 1 å 4h... har inte gjort det på länge. å ju oftare man gör det ju fortare går det.

Har du skärmsläckaren igång så tror jag du måste stänga av den. Tror det börjar om när du "stänger" skärmsläckaren. Strunta i Windows defraggen & ladda hem Disckeeper, ett välkänt program de flesta brukar rekomendera + att det är mkt snabbare än Windows defrag.

På disckeeper kan du ställa in när den ska defragga, typ jag har att den går igång när skärmsläckaren går i gång mm.

Tips!: Ta hem "PerfectDisk 6,0" det provade jag & är nöjd som fan, gick mycket snabbare än Windows egna & det finns mer inställningar m,m att välja på! :tummenupp

//Gumpa

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...