Hur lång tid på verkstad?

oloand

Ny medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph S3 -02 (krash). Nu Tiger XC -13
Efter att ha varit paketerad ett tag så är det dags för avgipsning av handen imorgon, då vill man ju förstås ut och köra så fort som möjligt särskilt nu när det är sommar, dessutom har jag inget annat roligt för mig. Men nu visar det sig att verkstaden inte ens har gjort kostnadsberäkningen ännu och det har redan gått tre veckor. Hur lång tid kan man räkna med innan hojen är lagad? Vad har ni för erfarenheter? Vad är genomsnittet? Jag vet att det är högsäsong men tycker ändå att en månad börjar bli lite för lång tid.
 
Brukar ta iaf ett par månader så här års men det rinner lätt iväg. Det brukar vara bättre att köra med skrapad hoj över sommaren och få den fixad till vintern om det går hyfsat enkelt att få den körbar.
 
Ni skojar, sex månader kan det ju inte ta, då skulle jag aldrig ha bärgat den till verkstaden.
 
Sitter lite i samma sits. Min har varit iväg för strypning till 25kw + regbesiktning i en månad nu. "Fel intyg från tillverkaren 2 ggr" har jag fått höra. Missat många fina hojdagar men nu verkar det se ut som jag får hämta den till slutet av veckan. Jag ska nog fan ge min på lite prutning, det måste det minsta man kan begära vara? :dummer
 
Har de inte skadebesiktigat än?
I så fall är de bara lata.
Har du den på Johans MC?
Prata med dem. Har förstått att de kan vara sega när det gäller försäkringsärenden.
Kolla med Bike de öppnar snart i Göteborg.
 
Allt beror väl på hur skadad hojen är. Lite smågrejer kan de kanske fixa omgående, men är det större skador får du nog räkna med att din hoj har prio sist av alla. Dom som bokat tid för service o liknande saker kommer först.
 
Jag fick tag på verkstaden nu på eftermiddagen och de har gjort en kostnadskalkyl men inte skickat den till försäkringsbolaget ännu av någon anledning (det har gått en vecka sedan de gjorde kostnadskalkylen) och tre veckor sedan kraschen.
Det ska inte vara så mycket jobb tycker jag, det är en flyscreen, bromshandtag och fotbromsreglage som måste bytas och eventuellt avgassystemet men det har jag ett extra som jag skulle kunna köra med. Det som stör mig är att jag misstänker att det kan ta tid att få hem delar eftersom det är en lite äldre hoj.
Aja, jag får tjata och tjata.
 
Återigen, helt galet att MC-firmor kan ha så JÄ&%#A dålig inställning!! Det är den bästa tiden på året för dom, dega grabbarna i verkstaden OB, kör kvällar och helger, se till att det flyter och att kunden aldrig ska behöva vänta mer än en vecka. Det är rimliga kvar att ställa om man ska bli bäst, vilket verkar vara ett bra sätt att överleva i MC-branchen.

Konkurs? Gråt hos någon annan för här finns ingen empati..
 
Be dem bara få den körbar och lämna in den för riktig reparation senare efter säsongen. Det skulle jag gjort om jag vore i samma situation.
 
Hojverkstäder hamnar väl generell lågt på NPS-skalan. Jag fick vänta en månad när jag var i backen.
 
Yamaha Slider moped, inlämnad för 100mila service på hösten. Och då upptäckte Yamaha att gaffelben gaffelkrona (finns bara en som sitter under styrhuvudet ungefär som på trampcykel) och styrlager var skadade. Klart 4 månader senare som jag minns det. Tid får hem reservdelar.....
 
Det där hände mig i början av en säsong för 2 år sedan, jag körde inte den hojen mer det året!
 
Blev av med min Daytona i slutet av april (stulen), cykeln hittades efter tips inom en vecka, inom ca 2,5 vecka var kostnadskalkylen skickad till FB och efter 4 veckor kom jag överens med FB om inlösen/återköp.
Idag kom pappren från FB med avtalet, exact 1 mån tog det ... nu ska bara hojen lagas också :crash

Tyckte det var segt och frustrande att vänta, men med tanke på årstiden så får det väl anses som godkänt.
Både Johans & Gjensidige var bra att ha å göra med :tummenupp
 
Fick samtal idag att min är klar! Har varit inlämnad sedan den 27e april. Tråkigt men sant!
 
Men då har du ju bara fått vänta mindre 1 mån vilket jag tycker är bra eller?
 
Om det är sådana enkla saker så borde du kunna deala med FB att dom betalar dig för delar så köper du dom själv & lagar hojen .
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top