¤AquaStar¤
Medlem
Drygt 5 veckor, rakt fram i en kurva.
Ej skenförsäkrad![]()
Jupp samma här fast för mig tog det lite över 1 vecka

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Drygt 5 veckor, rakt fram i en kurva.
Ej skenförsäkrad![]()

. Tänkte stanna och slanga över lite soppa
(som vanligt). Kollade framåt, blinkade kollade bakåt i spegeln vart hon tog vägen, och när jag kollade framåt så var jag 10cm från bakluckan på en Golf (parkerad). Han inte reagera, det bara small. Jag for in med hjälmen i bakrutan, rullade över taket och krossade framrutan med samma hjälm, blev liggande framför bilen. efter några sekunder och konstateranden kunde jag, förutom en hj*vla huvudvärk, resa mig upp. Inne i bilen satt en vettskremd körskoleelev, läraren var inne och handlade i en butik.2 år tog det för mig. Körde om en moped på en huvudled. han gjorde en oväntad vänstersväng in i sidan på mig. Gick i backen med huvudet före med nackskada och en kraftig hjärnskakning som följd ca 60-70 på 50 väg
Jag sa till polisen att hon försökte smita, arg som jag var.3176457Hon måste ju åkt in för smitning. Hörde en liknande histora, dock två bilar som krockade. Min pllare sa att det var lugnt att sticka eftersom kvinnan som krockade hade sådan brådis att hon skulle köra dottern å kompisarna på träning. Polisen kom dit och undrade var det andra fordonet var, min polare förklarade läget och sa att hon fått okej att dra (han hade fått hennes uppgifter iaf). Det blev smitning för henne ändå....
Hur gick det med mopedisten!?
![]()

Haha!
Ok, då förstår jag. Det är väl som när man lär sig rida. Först efter att ha trillat av 100 gånger så är man fullärd.
Jag har kört iväg med skivbromslåset i framhjulet, kom 1 meter och sen gjorde jag en okontrollerad stoppie.
Räknas det?

förbannad beger man sig hemåt från stan, svänger ut på en 50-väg efter att hållt 30 ett bra tag och drar så klart på lite då. Håller kanske 60 när jag ser en bil lite längre fram som åker och delar ut tidningar på vänster sida av vägen, men när bilen ser och hör mig bakom så går den istället ut och lägger sig mitt i vägen (två filig väg) för att sedan glida ytterligare lite till höger, då tror jag att hon sett mig och påbörjar en omkörning då är jag nere i 50 km/h och hon håller kanske 10-20 nånting...

|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |