Hur lång är säsongen?

Sigourney

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
Såld!
Hejsan!
Lyckades ta lappen igår och är nu naturligtvis sugen på att köpa en hoj. Givetvis har man lite funderingar på om det är värt att köpa en nu (och bli frustrerad när man måste ställa in den över vintern) eller om man skall vänta lite och vara frustrerad i alla fall... Jag undrar lite över hur lång säsongen är i Skåne och även om det här med hur mycket priset på en mc varierar med årstiderna. Är det någon som vill berätta hur det funkar skulle jag bli tacksam.

Hur lång säsongen är? Tja, hur långt är ett snöre :rolleyes:

Det beror givetvis på vad du är beredd att stå ut med i form av regn/snö/kyla/ev. montera dubbdäck för att få köra längre. För min del så kör jag så länge det är frostfritt på vägarna (Stockholm).

Priserna brukar gå att skruva en smula på under höst/vintermånaderna till förmån för köparen.

Säsongen i skåne är lång. Hela året. Har sett hojar vid värnhemstorget i Malmö nyårsdagen. Såg någon som luftade sin glidare mellan jul o nyår i fjol i Trelleborg. När jag själv bodde i skåne ställde jag av 1 december och ställde på 1 mars(ekonomisk fråga).

Då verkar jag med andra ord inte behöva fundera så mycket över att säsongen redan skulle vara över. Fint.

Sigourney skrev:
Då verkar jag med andra ord inte behöva fundera så mycket över att säsongen redan skulle vara över. Fint.

Nope. I Skåne kör man året runt. Gör man inte det, är man bara en poser :7peta (OK; att köra i snöstorm är mindre trevligt. Framförallt om båda däcken släpper samtidigt... :rolleyes: )
Men ställer du av, så gör det efter den 13/12. Du måste ju bara vara med på Luciakortegen. :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph