hur lång är säsongen i skåne?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
sitter här och försöker räkna ut en "bra" försäkringspremie men undrar lite hur lång säsongen är här nere i skåne? Tycker själv att april-september låter rimligt alltså 6 mån. Detta är intressant att veta pga valet av helårs eller halvårs försäkring. Jag kommer bli ny på hoj nu till sommaren och har därmed mindre koll på detta. Berätta gärna hur lång din säsong är och om du kör till snön faller eller hur det är. Tacksam för svar

Johan

förra året blev det 1:a mars till mitten av december....... med en "klot-paus" på några veckor. Hur kan man annat än ÄLSKA skåne??? :banana

Hellraiser skrev:
förra året blev det 1:a mars till mitten av december....... med en "klot-paus" på några veckor. Hur kan man annat än ÄLSKA skåne??? :banana
låter som att det får bli en helårs försäkring då. Nu återstår det bara att komma fram till om jag skall hel eller halvförsäkra hojen ...

Min försäkring på Duccen är följande:
Försäkringsbolag if

Helförsäkring
546:-/mån
3213:-/halvår

Halvförsäkring
304:-/mån
1792:-/halvår

Avställd
39:-/mån

Jag helårsförsäkrar, kör i 7-8 månader och får tillbaka pengar när jag ställer av.

brinckis skrev:
låter som att det får bli en helårs försäkring då. Nu återstår det bara att komma fram till om jag skall hel eller halvförsäkra hojen ...

Ta en helårsförsäkring så slipper du hålla på att ställa på och av hela tiden.
Jag ångrar inte att jag tog en sådan försäkring. Jag kör bara det inte är snö eller is på vägarna/området man brukar köra på.

Men nu har motarden stått i en månad pga har mycket att göra, och håller på att fixa lite på den.

Försäkringsbolag if

Helförsäkring
3072:-/mån (pris från igår)

Halvförsäkring
1000:-/mån (när jag kollade med den i dec)

Avställd
132:-/mån (pris från igår)

Men hos folksam kan jag helförsäkra hojen för 2011:-/mån /helår ... är klart tänkbart. Halvår kostar 2800:-/mån + Avställningsförsäkring på 569:-/mån.

ola_sandin skrev:
Jag helårsförsäkrar, kör i 7-8 månader och får tillbaka pengar när jag ställer av.
kan man ställa av när man helårsförsäkrar? Trodde bara man kunde göra det när man halvårsförsäkrar.

brinckis skrev:
kan man ställa av när man helårsförsäkrar? Trodde bara man kunde göra det när man halvårsförsäkrar.

Skiljer nog från bolag till bolag. Det går på If i varje fall. Har för mig att det inte går på bilsport och mc.

ola_sandin skrev:
Skiljer nog från bolag till bolag. Det går på If i varje fall. Har för mig att det inte går på bilsport och mc.
jo men på if så har de samma månadspremie om du kör hel eller halvår. Men de ligger ändå 1061:- högre per månad än om jag försäkrar hos folksam (3072:- istället för 2011:-). Men de har bra halvförsäkringar, iallafall i december månad när jag hörde med dem.

ola_sandin skrev:
Jag har min helförsäkrad helår hos Bilsport & MC. Premien är uppdelad på låg och högsäsong så jag betalar mer under högsäsongen och mindre på lågsäsongen. Känns rätt okej då man ju kör rätt mycket mindre på vintern men jag vill ändå kunna köra året runt utan att hålla på och klydda.

Brinckis, var på MC Huset idag och tittade på "din" 636:a. Inte helt fel alltså! Ta det nu lungt för fan, går den lika vasst som utseendet så är det ett spjut!

Edit: Vet inte om Bilsport & MC försäkrar din Kwak...

Maverick_ou812 skrev:
Brinckis, var på MC Huset idag och tittade på "din" 636:a. Inte helt fel alltså! Ta det nu lungt för fan, går den lika vasst som utseendet så är det ett spjut!
ja visst är den snygg som f*n ...

Bifogat

• 222.JPG
    222.JPG
    43.6 KB · Visningar: 93
Brinckis.
Eftersom du ändå sållar ner överallt med alla dina trådar så ska du få ett gratis tips. :tungan
Nu när du väljer försäkring, kolla upp vad som gäller gällande BANKÖRNING. Du har nämnt tidigare att du skulle ut på bana...

CorbenDallas skrev:
Nu när du väljer försäkring, kolla upp vad som gäller gällande BANKÖRNING. Du har nämnt tidigare att du skulle ut på bana...
jo jag vet .. men bankörning är inte viktigare är en bra premie. Jag har ändå funderat på att skaffa en rr hoj för enbart bankörning (då vid ett senare tillfälle).

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park