Hur lång är en zx6r?

Intressant tråd eftersom jag håller på att bygga rejsbuss av min Renault Master. Primärt byggs den för att köra motarden i men vill ju även kunna köra kåphojar i den. MAn vet aldrig när RR-behovet tar överhanden igen, hehe

Om man tar till 220 i lastlängd så borde alla världens kåphojar gå in på längden eller hur?!

Men höjden då? Är Kawwan högre eller lägre eller nåt slags medel på hur hög en kåphoj är med kåpglas osv på. Är 46" inkl backspeglar ??

Supermoto skrev:
2615993 Intressant tråd eftersom jag håller på att bygga rejsbuss av min Renault Master. Primärt byggs den för att köra motarden i men vill ju även kunna köra kåphojar i den. MAn vet aldrig när RR-behovet tar överhanden igen, hehe

Om man tar till 220 i lastlängd så borde alla världens kåphojar gå in på längden eller hur?!

Men höjden då? Är Kawwan högre eller lägre eller nåt slags medel på hur hög en kåphoj är med kåpglas osv på. Är 46" inkl backspeglar ??

Inga problem alls med höjden i en master, du får in en sporthoj lätt där.

Dalan skrev:
2616192 Inga problem alls med höjden i en master, du får in en sporthoj lätt där.
Ja det vet jag eftersom lasthöjden är knappt 1.90. Men jag ska bygga ett sovloft en bit in i lastutrymmet som jag vill veta hur lågt det kan bli :)

Johansson skrev:
2616014 det får du en hyfsad Dodge Van för, v8 å plats för 2-3 hojar om du vill. Går tydligen att snålköra på 1,2l/mil :tummenupp

edit : Titta här: http://www.blocket.se/vi/9551212.htm?ca=15_s:hihi

hah, ah sjävla idén me denhär e väl att jag även ska ha den för o pendla te jobbet me :D.. men känns lite balle att ba köpa en lite skåpbil o så bara pendla o inte ha nån större nytta av den annars, förutom när man kanske handlar nån möbel som man inte kommer ha råd med förrns man sålt hojen...aldrig asså.. hmm

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back