Hur lätt är det att sälja en sporthoj???

Hur lätt är det egentligen att sälja en sporthoj???

• Antal röstningar
    0
Förstår egentligen inte vitsen med frågan. Men så här är det:
Det är marknaden som bestämmer och följaktligen blir svaret att utbud, efterfrågan, skick och utrustningsnivå samt andra faktorer (speciellt försäkringspremierna) bestämmer prisnivån.

Ligger man över denna nivå kan det bli svårt, lägger man sig under KAN det gå lättare.

Den bistra sanningen är att tyvärr talar mycket emot sporthojarna, speciellt försäkringspremierna. Min gamla R6:a kostar exempelvis över 6.000 kr enbart att trafikförsäkra.

Efter 3000 mil börjar det bli svårt o få ett vettigt pris för den.

Har du en CBR 1000, R1, ZX10R, GSXR 1000 så säljs dessa hojar relativt fort om du ligger rätt med priset.

Själv försökte jag sälja min gamla Ducati 1098S själv och det spelade ingen roll om jag låg 30-40 tusen under marknadspriset, den var ändå grymt svårsåld eftersom man måste vänta på rätt köpare.

Att allt går att sälja för rätt pris köper jag inte riktigt - visst, en 1098S för 40 papp men det är extremfall. Att alltid ligga bra till marknadsmässigt i pris behöver inte alltid betyda att du säljer hojen fort!

vi sålde frugans R6 -00 efter 5 dagar på blocket

3800 mil,
få ägare
röd/vit i superskick
svarta extra originalkåpor + tank & pump
samt en massa extra + bling

30 tusen

Försökte sälja en R1-98 (förgasarhästar!) i unik rosa kullör, men ingen ville köpa för 80000 spänn på flera månader.

Detta trots att det var den billigaste (och enda) rosa R1an på blocket.

Slutsats => Det är synd om mig...

Mer seriöst, har aldrig tagit mer än någon vecka, men då får jag säkert ut någon femhunka mindre än er som ligger i veckovis för att hitta "rätt" köpare. Slutsats => Det är synd om mig.

Edit: Varför kan man inte rösta på flera alternativ? :mad:

Last edited:
Du glömde det vanligaste alternativet för skrevraketjockeys:

"Inga problem. Försäkringsbolaget har köpt varje sporthoj jag har ägt."

Jag sålde min 1198 S på en vecka men så var den dels välutrustad och dels
hade jag också satt ett bra pris (billigast på Blocket).

Sätter man ett pris som är tiotusentals kronor högre (än det lägsta) för samma
modell så är det inte så konstigt om grejerna inte blir sålda.

/Ingvar

Jag är jättedålig på att sälja mina motorcyklar jag tycker ju om dem. Så jag bygger större garage istället....

Förutom rätt pris så är det enligt mig geografi och prisklass som styr det.

Bor man lite på vischan så drar sig en del att åka samt om du har en relativt ny hoj så måste många först sälja sin hoj för att kunna köpa din. Att en lite äldre hoj kan man ofta skaka fram pengar till men att lägga ut runt 100kkr med kapital låst i en befintlig hoj kan bli drygt.

Plättlätt! In på Yamaha med den gamla, hämta en ny. Enklare än att handla käk en lönefredag. . . . . :tummenupp

sist jag satt & sket, kom det inget jag kunde betala med tyvärr !!!!

Aaaaah! Felprioritering alltså, om du skiter har du käkat! Sluta med det så blir det pengar över! :fakta

Sen kan man köpa tjejhoj istället för man går ner i vikt och inte behöver tjockeffekt längre, billigare så......win-win! :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman