Körde en -01 ninja förra sommaren, effekten är väl ungefär densamma som i en -97'a, kanske lite rappare men iaf.. Hojen går inte upp på hjulet om man inte vill ha upp den så enkelt är det.. I början är man feg, av naturliga skäl, mitt tips är att ligga på 20-30 km/h på ettan, ca 5000 varv, sitt lite längre bak på sadeln, slå av gasen och ge sen fullt (det ska ta ca 1/2 sekund) det ska vara en handfull gas, men detta måste man öva sig på, ta det lugnt i början.. Hjulet kommer lätta, sen faller det i regel ner direkt. Försök hålla hjulet i luften längre och längre, dvs. slå inte av allt direkt (ha lite is i magen). Med träning så kan man hålla hjulet längre och längre och högre och högre, till varvstoppet eller prova växla innan (i mitt fall gjorde jag detta utan koppling och man slår bara av snabbt på gasen petar i växeln och sen på igen). Generellt tips, när hjulet faller ner ge lite extra gas för att minska slitage på gaffel, lager. Jag hade aldrig några problem med vobbel eller styrslag, dock kom jag för högt några gånger och då är det nära man skiter på sig..