Hur lätt är bakhjulsåkning med en zx6r?

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Som nämnt tidigare är jag påväg att handla en zx6r. Märkte dock när jag var och kollade på den igår att det är en mer upprättad sittställning(till skillnad från min gammla GSX-R -93).
Har däremot hört att den ger ifrån sig lika många HK som min gammla gixxer.
För att komma till saken, jag lyckades aldrig några bra med att få upp min halvstrypta gammel gixxer på slangen, nu undrar jag bara om det är lättare med en zx6r? den har ju kortare hjulbas än gixxern....

:hej

Förövrigt så uppskattar jag all information jag kan få om 600cc ninjorna... (det är en -97:a)

Jag har en -97 ZX6R som banhoj. Den wheelar i ettan om du inte vidtar åtgärder för att den inte skall göra det(vrider tillbaka gasen). Är du lite brysk när du växlar till tvåan wheelar den där också. Väl uppe är den mycket lätt att kontrollera. ZX6:an är väl egentligen, som alla ZX:er, en mer sansad hoj och är mycket stabil på bakhjulet.
Min hoj är i och för sig lättad och har Öhlinare, men eftersom den inte ändrar wheeliekaraktär nämnvärt mellan 17/42 och 17/45 eller Akrapovic vs orginalblås, så tror jag att en gathoj borde vara lika lätt att wheela med.

ZX6:an är bra, är du nöjd med prestandan så lär du inte ångra dig.

4000 varv släpp gasen o sen gasa till igen så går den upp hur lätt som helst. Det gör min 96:a iallafall. Sen om du har kunskapen o hålla kvar framhjulet i luften så är det inte några problem.

Jag kan inte koppla upp den för jag kan inte tekniken. Sen är jag urkass på att wheela oxå, men att få upp framhjulet är inte några problem.

Lätt och lätt. På 1:an är det ju inga problem och få upp den.

Tycker att du skall satsa på en 98 (om du har råd) då den uppdaterades en hel del. Mer hästar, mindre vikt mm

Magnus skrev:
Lätt och lätt. På 1:an är det ju inga problem och få upp den.

Tycker att du skall satsa på en 98 (om du har råd) då den uppdaterades en hel del. Mer hästar, mindre vikt mm

Problemet är att jag fått tag i en 97 till ett så bra pris (under 40K). Och den är verkligen i super skick (har kollat på den).

Fan du har ju en kanon wheeliemaskin!

Lär dig slanga på crossgrejen så kan du slanga vilken hoj som helst sen :)
ÄR du fresten säker på att du inte ska ha motard ;)

njä, ej sant
för att man kan slanga med en offroad eller cross kan man inte göra det med en sporthoj, tro mig jag har erfarenheten.
Det är mycktet mycket enklare på cross/offroaderna helt enkelt.

Klart det är enklare, har kört en del
Men för att lära sig känna balansen osv är det enklare, när han har en 250 enduro i garaget :hej

PS. Rikard, vi måste u o bränna på isen sen :rock

NoicE skrev:
Klart det är enklare, har kört en del
Men för att lära sig känna balansen osv är det enklare, när han har en 250 enduro i garaget :hej

PS. Rikard, vi måste u o bränna på isen sen :rock

Så klart, vi bränna is tills att det bara är ånga kvar :tummenupp
har ju skit fina dubbdäck liggandes :rock

förresten: Du ska inte sälja ditt fatbar styre??(om det nu är rakt)
jag har nämligen lyckats knäka det på enduron :rodnar
Även fast jag kör så lungt jag kan :rolleyes:

jo, jag vet du sa det...
Men jag tror jag sparar det nu när jag ska köpa motard...
Det var i övrigt det ända som höll :hej

Om man nu skulle lära sig att wheela, är det ett måste för en nybörjare att ha styrdämpare?
Har inga planer just nu att slanga, men man vet ju aldrig!

Åk på motorvägen i 130km/h. Peta i 2:an. Flytta baken mot passagerar sadeln så gott det går. Frikoppla. Vrid på rullen så mycket det går och lite till så motorn skriker på varvstoppet. Släpp kopplingen och slit upp skiten! Växla till trean direkt när den kommit upp! Hur kul hoj som hellst! Saknar min betta..... :gråta :(

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back