Hur lär man sig köra grävare?

Det låter jättekonstigt. Jag måste blivit blåst när jag gick min 10-veckors grundutbildning. :(

Tycker det låter mysko med.
Truck o hjullastare för godshantering tror ja ligger på ett par dar men Hjullastare, grävare,traktorgrävare o teleskoplastare i kategorin "jord förflyttnings maskiner" är betydligt längre än en dag.
Måste va det du gick utbildning för va?

Det låter jättekonstigt. Jag måste blivit blåst när jag gick min 10-veckors grundutbildning. :(
Tror inte du blivit blåst men fått en betydligt bättre utbildning.
Den j gick på var beställd av vårt företag.
Körde "upp" med en 1,8T Libra minigrävare,veidemann"Liten Hjullastare. och en 3,5 T truck.
Med det får jag köra alla grävmaskiner hjullastare o truckar.
Företaget som utbildade oss är
http://www.rofabmb.se/.
Tycker själv att jag fått det lättvindligt.
Utbildaren stod o kollade när vi "lekte" m maskinerna.Tror j körde max 30 min på alla 3 maskinerna.......

Stämmer att det går att få ut förarbevis väldigt enkelt via vissa företag som sysslar med utbildning. Max 30min i en maskin verkar räcka på vissa ställen.
Förarbeviset säger egentligen inte ett skit! Speciellt om du bara ska greja hemma hos folk.

Så med andra ord: Skit i förarbeviset och slanta upp för en maskin om du vill pilla hemma hos privatpersoner. Har du råd utan att ta lån så är det bara att köra, men du blir inte miljonär på det. Låna pengar är helt uteslutet om du inte har körning 5 dagar i veckan, det går inte ihop med ränta, amortering, service och pengar över till dig själv.
Räkna med att det tar en stund innan du får kläm på det!

Hur stor maskin hade du tänkt dig? Och vilken prisklass?
Har du lite klart för dig redan vad gäller transport tex?
Glöm inte kabelanvisning! Det kostar knull att gräva av kablar, optoslang osv, för det gör du förr eller senare.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan