Hur länge ska man behöva vänta??

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Jag behöver få någon sorts tröst för jagöbrjar få panik nu!

Jag har köpt en cbr1000rr - 05 som var lite krockad. Sjävlklart vill man inte ta några risker, så självklar lämnade jag in den på Honda MC-center för tillsyn och eventuell reparation. Detta var i början ungefär den 7 april.

Hela tiden när jag ringer dit har det varit, "kom in nästa vecka så borde det vara klart". När dom äntligen lagat Mc'n så var det bara framfälgen kvar att laga. De skickade den till någon sorts fälgfixare och väntetiden skulle vara MAX 2-3 veckor. Det har gått mer än 3 veckor nu.

Jag ringer dit idag och han säger till mig det han sa förra veckan, "den borde bli klar i mitten på nästa vecka". Det känns inte som om jag kan klandra Honda MC-center eftersom det skickat fälgen till fälgfixarkillen. Men jag kan ju inte kontakta han eftersom jag inte vet vem det är. Och att ringa och tjata på dom på honda verkar inte hjälpa.

Vad ska man göra?

Är det någon som känner till någon fälgfixare som har tid eller kan fixa en framfälg till ett bra pris?

Ska man gå dit hämta mc'n och slänga den åt helvete???

Jag har väntat i 1 och en halv månad nu, missar ju hela säsongen :mad:

Har redan försökt ringa dom samma dag som Honda sa att det tar ca 2ä3 veckor att laga fälgen, blev kopplad till någon annan kille som aldrig svarade så sket jag i det och tänkte ge Hondas kille en chans....

MCXpress gör det oxo med mycket gott resultat, mina fick färre balans vikter än tidigare :tummenupp

hatar när man får höra det där "kom in nästa vecka så ska vi se" gjorde det senast idag och fick då skit för jag var där ofta :näsblod

Väntar på en jävla bänk!

Verkar vara något som är standard för MC butiker. Noll intresse för sina kunder.

Har varit lovad leverans av min ny båge hur länge som helst nu. Får bara halvsura flummiga svar när jag ringer(Vilket är varje dag)

Jaja...

Säg som det är och att du börjar bli VÄLDIGT less.
Har man lovat en sak så måste man ju hålla den.
Tror inte dom godtar att du betalar "nästa veckan" heller.

marst060 skrev:
2168653 Verkar vara något som är standard för MC butiker. Noll intresse för sina kunder.

Har varit lovad leverans av min ny båge hur länge som helst nu. Får bara halvsura flummiga svar när jag ringer(Vilket är varje dag)

Jaja...

jo det verkar som att det hör till, börjar bli ganska less på mc firmor nu men det kanske har med att göra att många inte har utbildning i kontakt med kunder utan mest har varit instängda i graget hela livet för att få tanken "vi startar en firma" :mad:

Mitt problem är att jag inte kan bli sur på honda-mekanikern för han är sjyst som fan, men jag orkar verkligen inte vänta mer. Och fälgfixarn kan jag inte få tag på. Funderar nog på att försöka få fälgfixarens nummer av honda-verkstan så kan jag terra han istället. Det enda som stör mig är att hade jag vetat att jag skulle förlora mer än 1 månads körning för en ynka fälg så hade jag köpt den för 6500:- som den kostar ny. Och nu så känns det bara dumt att betala så mycket, när man dessutom har en väntetid på fälgleveransen med :gnissla

Mitt problem är väl att handlaren sitter i för bra sits. Ingen annan norr om Umeå säljer ER6, och det är ju efterfrågan på dem. Så handlaren behöver således inte vara orolig att bli stående med en hoj även om jag ledsnar och skiter i alltihop. Blir lite svårare att sätta press på firman med de förutsättningarna.

Less.

som.

fan.

UrbanTiger skrev:
2173463 Va... dom ska väl skicka en ny fälg till din Hondavekstad inom 24 timmar om han är uppkopplad mot centrallagret i (ehhh ?) Holland.

Rekomenderar dig att gå till verkstan och säga att du vill ha ditt hjul NU...
Jiddrar han om att han inte kan styra över fälgfixaren så har han ju lovat dig leverans inom 1-2 veckor. Om han så ska beställa en ny fälg + bromsskivor och lager mm. Du har väl fått pris på vad kalaset skulle kosta att repa fälgen och det är det du ska betala även om han måste fixa fram ett annat hjul.

Sen kan du ju be honom betala lite försäkring och kapitalkostnader åt dig medan du väntar på hjulet.

Hmm, det låter ju bra det du säger, men tror inte det finns en halöv chans ens att de hade beställt en ny fälg till mig.

Dessutom så skulle jag beställa motorkåpan till hojen, väntade i 2 veckor, och dom hade fortfarande inte lyckats fp npgot svar från deras huvudlager på om dom hade åpan lr inte. Så jag lyckades hitta den begagnad och köpte den där istället. Jag har en känsla av att samma sak hade hänt med fälgen.

UrbanTiger skrev:
2173515 Ähhh dra helvete... Är dom auktoriserade Hondaverkstad så ska dom ha direktuppkoppling mot lagret och kunna se att prylen ligger på hyllan. Ett kryss i en ruta och den är på väg.

Dom är så auktoriserade som man kan bli...

Jaha senaste budet på min båge är början av Juni. Mer än en månad senare än vad som utlovats.

:mad:

marst060 skrev:
2168653 Verkar vara något som är standard för MC butiker. Noll intresse för sina kunder.

Undantag för TWT i Lidköping.
Skitbra killar.

Bänkade min hoj och fixade lite småpill, billigt blev det också. 800kr för bänkning och bestyckning plus fix med avgasporten.
Han ringde mig direkt när han upptäckte ett fel och informerade hur han tänkte laga det och om det skulle kosta extra mm.

Tummen upp till dom, kommer lämna alla mina hojar med problem dit i framtiden.

Svanen skrev:
2173567 Undantag för TWT i Lidköping.
Skitbra killar.

Bänkade min hoj och fixade lite småpill, billigt blev det också. 800kr för bänkning och bestyckning plus fix med avgasporten.
Han ringde mig direkt när han upptäckte ett fel och informerade hur han tänkte laga det och om det skulle kosta extra mm.

Tummen upp till dom, kommer lämna alla mina hojar med problem dit i framtiden.
Tummen NER för dom. Jag lämnade in min rd350 där för strypning för några år sedan. Strypningen gick bra men när jag skulle hämta den så lät motorn helt förjävligt. Dom sa att ramlagret hade gått och att det hade behövts bytas. Jag hade jävligt dåligt med cash då så jag tog med den hem och lät en kompis titta på den. Då visade det sig att en skruv bakom svänghjulet hade lossnat. Skruven hade förövrigt loctite etc. men hade ändå lyckats skruva loss sig. Sedan visade det sig att hojen hade gått 6 mil från det att jag lämnade in den till det att jag hämtade den, rd350 mäter dessutom på framhjulet så detta va inte från bänkningen. Vidare så lovade dom ett pris över telefon och höjde sedan detta med ca 50%. Så nja, sämta stället någonsin skulle jag påstå. Fy fan.

marst060 skrev:
Så handlaren behöver således inte vara orolig att bli stående med en hoj även om jag ledsnar och skiter i alltihop.

Har du inte betalat en krona så är det ju bara att åka och hämta en hoj någon annanstans, bara ringa upp någon av de som har och prata lite om priset så tar du flyget, då är ju hemma samma kväll/natt, du har ju nästan midnattsol :)

jag skulle inte orka vänta på de viset

Jepp KGK har rätt, varför inte ta flyget och kolla med någon annan som har en sån hoj? Eller du har kanske fått ett bra pris?

Fast iofs så kan det vara rätt så skönt att ha köpt hojen någonstans nära där man bor.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT