Hur länge ska man behöva lufta med handbroms?

Micke.S skrev:
2580276 Jag har en CBR1000 radialpump upp å ner, behövde ej vända. Har du väl fått upp ett tryck bör inte det sjunka om du inte har nåt läckage.

Trycket sjunker endast lite grann om jag tryckt en gång på fotbromspumpen.

Bruno skrev:
2580067 marcus!! tänk på att du måste ha bromsgreppet rättvänt för att sedan vända det upp och ner när det väl funkar.

sant

men vi behövde aldrig vända 1000rr handtagen
har mer problem med våra brembos nu fast dom är bättre iaf
1000rr är lite trögbromsad men den ska va stum som ett berg och man ska inte behöva pumpa den

Kolla bromslinorna så du inte har en vertikal u sväng nånstans - de blir som en luftklocka där.

Ofta uppe vid styret - räcjker me väldigt lite för att ge krupp åt en.

Fyll tex en stor sjukhusspruta 200ml med bromsvätska (används vanligtvis till katetrar, heheheh!) koppla på en slang på sprutan och se till att det inte är några luftbubblor i varken slang eller spruta. Koppla sedan slangen på nippeln till bakre oket och pressa oljan lugnt och sakta via oket till fulltrottle cylindern upp till vätskebehållaren på styret. Strunta i tryckluften!

Du behöver inte tömma systemet innan du gör på detta sätt all luftblandad olja trycks ut av den nya oljan. Du är säkert redan klar med det där men detta sätt funkade jättebra för mig.

jag brukar bara pumpa typ i 10 minuter på handtaget så blir det hårdare och hårdare.

//Andreas

Vesst men kolla så inte slangen går upp lite strax innan behållaren - de kan samlas luft där o då kan man få stå där o pumpa tills nästa istid.

Brukar vara så lite att de räcker att dra styret åt vänster o i vissa fall trycka ned slangen lite för att få luften att bubbla upp medans man trycker nån minut.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT