Hur länge sen var du hos tandläkaren?

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date

Är det värt att gå till tandläkarn?

• Antal röstningar
    0
Nu är det snart en månadesedan jag var hos tanläkaren.
Vilket är rekord för det senaste året.
Ligger på 20-30 tanläkarbesök på de senaste 14 månaderna....

Va rädd om era tänder. :rolleyes:

Hmm ja om över 50% av tandvårdseliten på sporthoj tycker det är värt så har man väl inget val.

En kontroll kostar inte så mycket samt man får ju tandvårdsbidrag.
Man kan spara som mest 2 bidrag, dessa finns hos försäkringskassan och tandläkaren kan begära betalt därifrån direkt så du slipper lägga ut den summan.

Nice då får jag 600:- i rabatt, kan dock fortfarande bli dyrt då en kontroll tydligen kostar mellan 700:- och 2000:- :död

Jag lovar att besöket blir så här:

- Tjena
- Hej, borsta tänderna och använd tandtråd
- Ok
- Jepp, då va vi klara LANGA PÅ STÅLARNA

Last edited:
Det är helt klart mer värt med en jobbig men förhållandevis kort operation än att gå med inflammationer, svullnader och var i två veckor på antibiotika, bara för att sedan kunna dra dem.

I say do it.

Jag har inte haft så mycket problem med dem egentligen, 3-4 inflammationer varav bara en har krävt meducin och det var den första av dem.
Mitt problem är att de ligger delvis under tandköttet och växer rakt fram och ibland kan det bli strul med tandköttet som kan spricka. Nu har det antagligen gjort det så många gånger så att det inte gör det igen och jag brukar bara doppa en tops i ren sprit och lägga på tandköttet så är det bra efter någon dag.

Blir inte problemet större än det så känns det som att jag kan spara in 15 000:- på operationskostnaden :näsblod

Får tandsten ganska lätt så jag brukar gå var 9.e månad ungefär. Då blir det ingen större sak att rensa bort den.

Jag går varje år nu.

Hade fram till 24 år gratis tandläkare alla år. Först är det ju gratis, sen var en nära kompis pappa tandläkare så jag fick allt fixat där årligen free of charge.

När den verkligheten tog slut så blev det liksom inte av att gå till någon annan tandläkare, dels för att jag inte hade rutin, dels för att det kändes som en dyr grej för ingenting.

För typ 3-4 år sen gick jag iaf, det slutade med 3600 då jag hade en del hål :(.

Nu går jag varje år, och hos privattandläkare brukar jag betala 180 spänn per besök tror jag. Putsa lite och få en bekräftelse på att snus är bra för tänderna :tummenupp

Känns lite overkill.

Gått en gång om året hela livet, inte en enda lagning. Det tycker jag är ett bra facit efter 30 år med permanenta gaddar.

Bra, Mange.
Nä, det är mysigt. Och de polerar upp gaddarna så de blir blanka och fina. Sen får man en kram, en tandborste och lite tandtråd.

Ja, minus kramen då...

Hade ett uppehåll på 17 år innan en tand havererade och jag vart tvungen. Hade inga hål dock tack vare att jag snusat. :tummenupp

Nu har jag slutat med det och får gå varje år. :mad:

Hade ett uppehåll på 17 år innan en tand havererade och jag vart tvungen. Hade inga hål dock tack vare att jag snusat. :tummenupp

Nu har jag slutat med det och får gå varje år. :mad:

Men vilken vettig människa väljer INTE att snusa om man kan få så fina tänder som du? :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman