Hur länge orkar man ha slipon?

men hur högt låter igentligen fullflödesdämpare, hittar med rätt bra pris!
jag vet att den går garanterat inte igenom besitningen!
 
:D jo det har jag tänkt att göra oxå!!! det orginalet jag har nu låter så tyst att det fastnar inte på ljudinspelning ens :P kässt...rövhåren ska resa sig när man drar på hah :D
 
med slip-on och rätt trimmning så kan man få grym effekt av det! Inte BARA ljud. Sen är det klart att mullret bidrar till gasnerven!:tummenupp
 
vad e rätt trimmning då? pc3, pilla lite med förgasarna, kammarna osv?
har drev 16/43@15/46 som ligger och väntar på mig där hemma :D
tror ni det blir något?
 
Last edited:
Beror väl på, vissa av oss (mig inkluderat) riktigt njuter av en fin motorsång,
men jag förstår om du inte gör det och hellre vill ha den tyst.
 
Ja funderar nån på att sälja sitt slipon eller hel/hawl system som passar en 600 hornet -98 så säg till.. är på jakt då ja tröttnat på orginal ljudet och looken på orginal dämparen..
=)
 
Är väl ett måste på senaste R6an,oavsett ljud så ser den ju ut som ett missfoster med originalsystemet på.

Henrik
 
Ja Du en annan är till åren kommen men när man var ung så ville man att det skulle låta som en motorcykel så på CB 750 tiden plockades de bakre insatserna och då var det ett "gott ljud" från fyra dämpare, och känslan är fortfarande kvar det skall höras från ett muller till ett vasst ylande sport hoj som symaskin, nej det är bara till besiktningen
 

Jag är glad om jag hörs när jag kommer så man skrämmer, fula kärringar med ungar, pensionärer, elaka poliser, råttor, igelkottar och annat löst folk istan, inte sagt för den delen att jag kör fort i stan, men att höras är bättre än att INTE hörs. samt att djuren springer ifrån en istället för till en. Vet ju inte hur många liv jag har räddat hittils inklusive mitt eget.:tummenupp
 
det skall höras att man kommer...smyga omkring på landet är ju mindre skoj när en bonde i traktor missar att man kommer

Jag kör med proppar så ljudnivån stör mig inte...men jag hade kört utan proppar om jag inte blivit döv av vindbruset allt för att höra hojjen underbara ljud.

Ja du, finns inte en chans att bonden hör dig när han sitter i traktorn med kåporna på. Är det en modern bonde har han dessutom radio i hörselkåporna så då hör han ännu mindre.
 
jag vet inte hur de är å åka original så jag är van, Husan hade mer eller mindre rakt rör å de är devil slipon på R6an satt på när ja köpte den.
 
Förstår man inte att det är ljudet och inte effekten, då kommer man aldrig att förstå och borde stänga matluckan :tummenupp

Sen måste man ju ha slip-on om man ska höra hojen i inspirerad fart :tomten


Skaffa öronproppar och en riktig hjälm så slipper du vindbruset men hör motorn.


Jag har börjat njuta av orginal efter att ha kört 300 mil KTM Rally med lika symbolisk ljudämpare som MotoGP cyklarna.....
 
har ju öronproppar för att inte få tinnitus av vindbruset och innan mitt bolt-on hörde jag knappt motorn.
 
Det satt slip-on på vid köpet och jag har inte bytt.
Det verkar vara en tystare variant som t.om klarade bullergränserna på Monzta när jag körde där.... (orginal slip-on?)
 
håller med alla som säger att en hoj ska mullra duktigt men angående att en bil ska vara tyst... där skiljer det sig lite från bil till bil tycker jag:) jag menar, vem kan motstå v8-dånet från en cadillac 65:a?:tummenupp
 
min r6:a lät 103 db på falken vid förbikörning med orginalsystem.
ni kanske skule testa att varva ur hojarna ni som tycker de låter för lite.:)
tycker personligen att det skulle vara lagligt att "förhindra fortsatt färd" på alla choppers,mullrande crossreplikor(som aldrig sett grus) och 80 tals hojar med slipon inne i städerna.
en annan grej,vad fan är det med tunnlar,alla är livrädda för att taket ska trilla ner så de måste gasa som fan i tunnlen för att sedan lägga sig 10 km under utsatt hastighet.och dessutom går dessa idioter upp 8.00 på söndagar:mad:

likadant med bilar,varför måste alla embryon ha kromade stuprör nu????
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top