Hur länge kör ni hoj på hösten ?

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Tjena alla...

Eftersom jag klantade till min teori idag så undrar jag...

Ni i sthlm, hur länge brukar ni åka innan väglag och frusna fingrar sätter stopp för det roliga på hösten ?

Även om det fortfarande är bara början av juli och jag klantat till teorin så kryper säsongen lite för varje dag som går...
Och uppkörningstidena likaså..

Första året jag hade mc-kort körde jag ända in i december. Nu blir det väl mer slutet av oktober antar jag.

Tja, när det kryper ner under 10 plus slår man på värmehantagen och kör så länge det är frostfritt!!

/Pierre

Jag drar igång på alvar 10augusti då mitt mellankort är 2år och blir tungt :banana
Hoppas på att få köra ett par månader iallafall.

Issue

jag ställde in den förra året 15 november samma dag det började snöa lite lätt.
i gbg

Förrförra julen körde jag en del i mellandagarna i centrala Linköping. Inget grus att tala om så det gick bra, lite kallt om näsan bara. Visiret immade igen på sekunden. :mad:

Bushojjen skrev:
2298047 Tjena alla...

Eftersom jag klantade till min teori idag så undrar jag...

Ni i sthlm, hur länge brukar ni åka innan väglag och frusna fingrar sätter stopp för det roliga på hösten ?

Även om det fortfarande är bara början av juli och jag klantat till teorin så kryper säsongen lite för varje dag som går...
Och uppkörningstidena likaså..

Inte snacka höstmörker och ingen mening med livet redan :skrämd

Bushojjen skrev:

Så länge inte frosten eller blöta löv gör vägarna hala så funkar det bra. Slutet oktober förra året... :)

Ligg på med pluggandet och boka nu på en gång!!!

// Niclas

flytta ner till skåne..körde en eller två gånger i mitten på december och första gången detta året 8 januari :D

Ducceniclas skrev:
2298171 Så länge inte frosten eller blöta löv gör vägarna hala så funkar det bra. Slutet oktober förra året... :)

Ligg på med pluggandet och boka nu på en gång!!!

// Niclas

Redan bokat... nu på torsdag i Linköping av alla ställen....

Sen så är det ju problemet med uppkörningstider :huvet
Man får väl jaga återbud om man ska hinna ta lappen inom rimlig tid i år så man hinner åka lite i alla fall..

Ruskträffen 6-8 okt, brukar bli sista skriket för mig.Det är en trevlig träff :fyllisar dock för lite
sporthojsfolk.Brukar vara grymt kallt på nätterna oxå :död så om nån funderar på
att komma så ta med 10 sovsäckar

Ja typ oktober...blir ju lite osäkert när det börjar frysa på...men det är ju lååång tid kvar nu ju! :)

I höstas satte jag i fodret i jackan å brallorna i början av november, "race"handskarna fick gå i ide strax efter.... Kör tills det börjar krävas dubb på däcken..... Det som var jobbigt häromkring(mellan hemmet å jobbet) var all jäkla dimma....vissa kvällar såg man knappt 20 meter framför sig på E22:n... Då undrade man ju faktiskt vad man sysslade med.... Typ sista november fick det
bli att åka på 4 hjul istället...

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back