Hur länge har ni kört mc, antal mc ni ägt? Byta till vad isåfall?

Min motorcykel kariär började nog med att farsan släpade hem en cross till en när man var 8 bast.
Sedan blev det moppe när man blev 15. En Dt50. Hade den i 1 år precis för den blev stulen på stationen på min 16års dag.
Då bestämde jag mig för att ta körkort för lätt mc. Tog lappen 2000-09-25 och köppte en Suzuki Rg125f-92 för dom liknade ju mest dom stora cyklarna.
Sen var det ju bara att köra upp igen när man blev 18 och införskaffa en ny värsting. Suzuki GSX-R 600-97. Men efter 1år lockade en twin för mycket så jag bytte suzukin mot en ducce. Den har jag än idag och lär inte sälja ännu på ett tag.

Suzuki Rm80
Yamaha Dt50mx
Suzuki Rg 125f-92
Suzuki GSX-R 600-97
Honda CR 250-89
Ducati 748R-00

Just nu i dagsläget finns det nog ingen annan hoj som jag hellre skulle vilja ha. Klart man kan byta mot en r1 04a men vafan ska man med dom hästkrafterna till? Går ju inge snabbare på banan för det? ;)

Jag började med att tapetsera väggarna i mitt rum med mc-bilder när jag va 8 år.
Har haft mc-kort sedan -98, och ägt följande hojar:

Yamaha DT 50 -87 (gôtt trimmad, ca. 100 km/h i toppfart)Mellan 89-91.
Crescent Maxi 50 (tror jag den hette, en compact med zündapp alu-fälgar iaf)
Körde kompisens Yamaha TZR 125 en hel del, mellan 90-91.
Suzuki GSX-R 750 -88. 97-98.
Honda CB 900 Bol´d ore -83 (enbart för att köra upp på)3 veckor under 98.
Kawasaki ZX 9R -97. Mellan 98-00
Kawasaki ZX 9R -98. 2 veckor under 00 (pga att kompisen gav mig ett bud jag inte kunde motstå)
Sen hade jag egen mc-import ett tag. Så där blev de lite olika hojar.
Honda CBR 900 RR Fireblade -97Mellan 00-02.
Triumph T595i Daytona -97. Mellan 03-04.
Honda Z50 Monkeybike -68 (coolt ombyggd med bl.a cross-styre osv) Fr.o.m 03.
Aprilia RSV mille -01. Fr.o.m 04

I den ordningen. Kan ha glömt någon.
Byte... Är inte att tänka på. Har ju min drömhoj redan.

Kawasaki ZX 9R -98. 2 veckor under 00 (pga att kompisen gav mig ett bud jag inte kunde motstå)

var det stor skillnad på dessa, vilken tyckte DU var bäst av zx-9r alt CBR 900?

sporTlovEr skrev:
Tror inte du är avundsjuk på en försäkringspremie på HAYABUSA!

Tjej på Er, tror inte det kan bli mycket billigare :tummenupp
Nej fy satan, vi e sej siiitpilliga! :banana

En Tinatjej på Hayabusa däremot, eller en arWe på ER, det skulle se störtlöjligt ut!

87 GSXR 750 med 1100 motor
01 Husa 650 motard
99 GSXR 750 stunt/fighter
99 TL1000R stunt/fighter
02 1/2 Husa motard
01 Husa Zuki 750 hillclimber

TinaTjejen skrev:
Nej fy satan, vi e sej siiitpilliga! :banana

En Tinatjej på Hayabusa däremot, eller en arWe på ER, det skulle se störtlöjligt ut!
Så nu vet vi varför jag kör en Busa.
Har provkört en SV 1000, fick kommentaren att den där ser ju ut som en moppe med dig på. :D

sporTlovEr skrev:

var det stor skillnad på dessa, vilken tyckte DU var bäst av zx-9r alt CBR 900?
Jag gillade -97:an klart bäst, trots vikten. Den är så otroligt stabil.Så fast man ligger och tok-kör i 200km/h och uppåt på nån go väg med svepande kurvor, så känns den aldrig orolig på något vis.
Bladen tyckte jag inte om över huvud taget. Den kändes ju slö gemfört med ZX9:orna.
Kaworna har en urkraft som är himla go.
ZX 9R 94-97 är i min mening den mest prisvärda hojen som finns. Den har allt . Den är stark, snabb (både rakt fram och på kurvigt) och är riktigt bekväm, även långa turer på landsväg.

ec2bme skrev:
Kaworna har en urkraft som är himla go.
ZX 9R 94-97 är i min mening den mest prisvärda hojen som finns. Den har allt . Den är stark, snabb (både rakt fram och på kurvigt) och är riktigt bekväm, även långa turer på landsväg.
Men du väljer själv att åka aprilia ? :gnissla

TinaTjejen skrev:
En Tinatjej på Hayabusa däremot, [.....] , det skulle se störtlöjligt ut!
Med all respekt för övriga åsikter - nej, en Tina på en Busa skulle se helt rätt ut. En busa ser alltid rätt ut, oavsett förare.

Pejo skrev:
Men du väljer själv att åka aprilia ? :gnissla
Ja, de gör jag. För att Aprilian är ännu bättre, och har varit min drömhoj sedan den kom ut på marknaden.

När jag säger "prisvärd", syftar jag på att den är grymt billig i inköp (kan få en -94 för ca 30000 kr och sen går de uppåt), och Aprilian står lite högre, men kom också ut senare (1999 närmare bestämmt).
Men de sant... att har man ca 55000 kr eller mer, och gillar v-twin-karraktären, så är i mina ögon Aprilian de bästa köpet.

ec2bme skrev:
Ja, de gör jag. För att Aprilian är ännu bättre, och har varit min drömhoj sedan den kom ut på marknaden.

När jag säger "prisvärd", syftar jag på att den är grymt billig i inköp (kan få en -94 för ca 30000 kr och sen går de uppåt), och Aprilian står lite högre, men kom också ut senare (1999 närmare bestämmt).
Men de sant... att har man ca 55000 kr eller mer, och gillar v-twin-karraktären, så är i mina ögon Aprilian de bästa köpet.

Håller med ! :tummenupp

aRWe skrev:
Så nu vet vi varför jag kör en Busa.
Har provkört en SV 1000, fick kommentaren att den där ser ju ut som en moppe med dig på. :D
Ja, för SVarwe passar ju inte heller nå bra :)

asch.. nu får jag sluta spamma:rodnar

Tog kort på lätt -87
Tung -89
MC:N = Kawasaki ar 125-84
Yamaha tzr 125-87
Yamaha rd 125-86
Suzuki gsx 750 ef-85
Kawasaki gpx 600r-89
Uppehåll i 13 år
Köpte 2003 en Suzuki gsxr 1100 -92
Äger nu en zx9r -96.

Jag personligen gillar inte V-twin karaktären, men BROMSARNA på millen! ujujuj, spöar allt annat jag testat med hästlängder!

ec2bme skrev:

Tog lappen 20020613 :banana
Började övningsköra 20030624 (1 år senare) med min Trajja 595i -97
Började köra 20040605 Med min R1 -98

Vill ha:........... Äh! Duger med min retta. Den hänger på rätt hyfsat :rofl

Last edited:
hmmm..

Aprilia rs 125 -95
Honda nsr 125 -98
Aprilia rs 125 -97
Suzuki gsxr 750 -97..

Tog lätt mc kort vid 17 års ålder och tog mellankortet i augusti förra året.. :tungan nuvarande åler ) 18 år :tuttar

motard väntar efter halva sommarn harr gått d här året..

Last edited:
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...