Hur länge har jag haft körkort?

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
Hej jag har idag pratat med lite försäkringsbolag om ny försäkring på min hoj.

deras fråga är ofta: hur länge har du haft körkort? :va

Om jag vänder på mitt körkort så har jag 3st olika mc-körkort!?:arsele
vilket gäller?
från lätt mc? (alltså 8år)
från mellan? (5år)
Tungt körkort? (3år)

körkort som körkort tycker ja då man har kört hoj,cross,moped hela sitt liv..
Någon har svar på detta? jag har letat, men kan inte hitta info om detta någonstans
:7peta

Om dom frågar "hur länge har du haft körkort" så har du haft det i 8 år.

Om dom frågar "hur länge har du haft behörigheten A obegränsad" så har du haft det i 3 år.

Dom får ju faktiskt ställa frågan efter vilken information som efterfrågas :-)

Sådana här samtal är värda att spela in. Det finns inspelningsmöjligheter med Android, MeeGo och Symbian,
men inte med iPhone ursäkta, men jag kan inte låta bli :D

Försäkringsbolagen räknar faktiskt fr.o.m EU moped. Annars lätt MC om du inte haft det moped. Sa en på Trygghansa till mig.

Försäkringsbolagen räknar faktiskt fr.o.m EU moped. Annars lätt MC om du inte haft det moped. Sa en på Trygghansa till mig.

?? Isåfall alltså från det datum man tog B-kort eller från det år EU-körkort infördes?

Eller man kanske inte får Mopedkortet automatiskt med B kortet?

Kan inte tänka mig att de räknar från EU-moppe? :näsblod

Han på trygghansa sa det. Mer än det vet jag inte, det är vad han sa iaf. Nlev också chockad.

?? Isåfall alltså från det datum man tog B-kort eller från det år EU-körkort infördes?

Eller man kanske inte får Mopedkortet automatiskt med B kortet?

Exakt, jag fick mitt EU kort enl deras databas 2009, typ 1 vecka innan jag fick B-kortet.
Tog det dock många år innan. Men det var ju inte ett "körkort" förr.

Jag kan tänka mig att det är så nu för tiden när EU-kortet faktiskt genererar ett riktigt körkort på vettiga grunder. Men förr när man fick en grön plastlapp efter att ha svarat fel på 20 frågor (:hihi) så tror jag knappast att dom räknade från "EU-kortet".

Jag kan tänka mig att det är så nu för tiden när EU-kortet faktiskt genererar ett riktigt körkort på vettiga grunder. Men förr när man fick en grön plastlapp efter att ha svarat fel på 20 frågor (:hihi) så tror jag knappast att dom räknade från "EU-kortet".

Nej, det räknas fr.o.m att det blev ett riktigt körkort. Står att jag tog Eu kortet 2009 på mitt körkort :hihi

Nej, det räknas fr.o.m att det blev ett riktigt körkort. Står att jag tog Eu kortet 2009 på mitt körkort :hihi
Lustigt, tog du också det den 1:e oktober? ...sicket sammanträffande isf! Nästan så vi skulle skapa en grupp på fejan, kan vi kanske styra upp lite middagar och annat skoj! :banana :D

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026