Hur länge håller VV på med uppkörningar??

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Det börjar närma sig att skaffa körkort för mellantung mc nu. Jag fyller år i mitten av oktober och har en känsla av att det är någonstans precis då jag fyller år som de slutar köra upp med motorcyklar. Finns det något exakt datum eller kör de tills det blir för kallt? Vill helst klara det detta året då uppkörningen ser likadan ut som då jag tog körkort för A1, nästa år gör de ju om manöverbanan och då springer väl massa onödiga pengar iväg för att lära sig den nya banan :huvet har en känsla av att manöverbanan inte förenklas heller, utan snarare försvåras.

SkorvKalle skrev:
Det börjar närma sig att skaffa körkort för mellantung mc nu. Jag fyller år i mitten av oktober och har en känsla av att det är någonstans precis då jag fyller år som de slutar köra upp med motorcyklar. Finns det något exakt datum eller kör de tills det blir för kallt? Vill helst klara det detta året då uppkörningen ser likadan ut som då jag tog körkort för A1, nästa år gör de ju om manöverbanan och då springer väl massa onödiga pengar iväg för att lära sig den nya banan :huvet har en känsla av att manöverbanan inte förenklas heller, utan snarare försvåras.

Kan du dagens manöverbana så lär du klara den nya, det är inte "onödigt" att lära sig mer än vad som behövs. :tungan

Edit: Ring vägverket och fråga hur länge de har uppkörningar.

Thundercat skrev:
Kan du dagens manöverbana så lär du klara den nya, det är inte "onödigt" att lära sig mer än vad som behövs. :tungan

nämen de kostar mer pengar eftersom man måste öva in en massa nya grejer :4skrika

Garagesvängen ska tas bort med 100% säkerhet under 2005. Det sägs att det ska bli lättare, en EU anpassning. Det har tydligen varit svårare att ta kort i sverige jämfört med andra EU-länder. Dock e det bara lösa rykten jag hört. Så lita inte på det för mycket.

SkorvKalle skrev:

när jag frågade vv om hur länge dom har uppkörningar så löd svaret oktober ut eller tills det kommer snö. och det svaret fick jag av vv i växjö

Jag tog kortet den 13 okt i göteborg förra året, sedan så sa dom att dom stänger 15 okt!Tur att man klara sig!Tror tiden varierar beroende på hur långt norr/söder över man befinner sig!Ring o hör som dom flesta har nämt!Lycka till!

Enligt körskoleläraren jag hade var det inte förrens i September 2005 (tror det stod så i Bike också) som testet skulle ändras. Men som de andra sagt, ring VV och fråga.

Kanon! :tummenupp Tackar så hemskt mycket för svaren, låter som man inte behöver bry sig om nya banan, ska ringa och höra med VV ändå och säkerhetskontrollera...

Sista uppkörningstillfället i Norrköping är i slutet av september...

I uppsala är sista uppkörningstillfälle sista sep.
Tur att man fyller år 4 okt :huvet
Jävla synd alltså. Ngn som vet hur långt söder ja måste åka för att få köra upp i år???

/Styggve

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...