Hur länge håller ett skinnställ..

Grogster

Ny i mc-världen
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Yamaha RD350 YPVS
Hej, Hej!

Jag undar bara hur länge ett skinnställ håller vid normalt slitage, typ inga fetvurpor och banåkning var och varannan dag!

:skitdator

Thundercat skrev:
Sköter du det så lär du ha det minst 10-15 år... om inte längre...

Nu räknade du inte med posereffekten, och då tappar ett skinnställ genast minst 10 år av sin livslängd, för man vill väl inte riskera att bli utstött av sina medåkare? :crash :slicka

Va brukar ni köra me under skinnstället?
En del har tunna kläder, en del kan köra med jeans o tjocka tröjor under...vad är rätt egentligen? :confused:

Commando :rock ar.

Själv har jag linne och ett par hawaikortbyxor från 80talet. Tunna byxor och polotröja när det är kallt.

Det är inget som säger vad som är rätt eller fel..
Är det varmt har man bara underkläder. Jag har normalt underställ när jag är ute o kör. Är det kallare så får man ta på sig 2 extra tröjor och en sporthojströjan över skinnet.

Låter bra de där!

Det är alltså en speciell tröja man har över skinnställlet då , eller!?!

Grogster skrev:
Låter bra de där!

Speciell o speciell. Det står sporthoj.com
BikerBitch o sen min fina slogan.
Man syns o det är alltid skoj att se andra sporthojsfolk ute i rörelse.

Grogster skrev:
Hej, Hej!

Jag undar bara hur länge ett skinnställ håller vid normalt slitage, typ inga fetvurpor och banåkning var och varannan dag!

:skitdator

Mitt ska hålla livet ut, annars fan :mad:

Vart får man tag på sporthojströjan??

Har kollat lite här på sidan men jag kanske inte har vaknat än för jag hittar inget... :)

Inhandlade ett Dainese Silverspark för 2 år sen, det har gått sönder i dragkedjan fram 1 gång samt dragkedjan i midjan 2ggr....

Ha inte för mycket kläder på er under. Skinn töjs och har man otur sabbar man stället.

SimonJ skrev:
Vart får man tag på sporthojströjan??

Har kollat lite här på sidan men jag kanske inte har vaknat än för jag hittar inget... :)

Sporthojströjan beställer man när Swedie vill trycka nya tröjor.
Du får tjata på honom litegrann.

Duke- Du kanske är för tjock för ditt skinnställ? Jag är aningens för stor om magen för mitt, men ännu har det inte gått sönder ;) eller så är det bara dainese kvalite.

En snubbe som har kört racing tyckte att jag skulle trycka ner mig i ett dainese 54, jag är 190 cm och 105 kg. Gylfen sprack med en gång, det ska den göra var hans kommentar, är det trångt så lägg dig i ett badkar med varmvatten!

Jag ville gärna kunna ha ett par joggingbyxor och en polo under så det fick bli storlek 58.

Det ska hålla länge annars blir jag sur :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Det är inget som säger vad som är rätt eller fel..
Är det varmt har man bara underkläder. Jag har normalt underställ när jag är ute o kör. Är det kallare så får man ta på sig 2 extra tröjor.

Samma här + en tunn vindtät jacka över när det är kallt.

Läder håller hur länge som helst om du sköter om det. Vad jag vet så byter inte kor skinn så ofta å på dom tycks det ju hålla bra.... :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
Sporthojströjan beställer man när Swedie vill trycka nya tröjor.
Du får tjata på honom litegrann.

Duke- Du kanske är för tjock för ditt skinnställ? Jag är aningens för stor om magen för mitt, men ännu har det inte gått sönder ;) eller så är det bara dainese kvalite.

För fet är jag inte :D , jag är dock en aning för lång för mitt ställ antagligen är det därför dragkedjan på mitten pajar. Ska inhandla ett raceställ nästa gång så slipper jag det problemet.

När jag har fått alla klistermärken utdelade ska jag jag ta till o leta tryckeri för tröjjorna. om ni redan nu har tips för var jag kan gå.. hör av er via PM.

Grogster skrev:

Ja. En ful ovana bland estetiska analfabeter. :zpy
Vem vill se ut som en maläten korpen-hockey-spelare när man försöker se snygg ut på pärlan? :eek:

Fryser man finns ju snygga överdragsjackor att köpa.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT