Hur länge håller en motor?

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Går inte längre på studiebidrag och tänkte byta ner(eller upp?) mig till en annan hoj som jag vill fighta! Sneglar åt Honda vfr 750 från 1990 (ja måste vara 1990 eftersom man kan ha bilsport & mc.s classica-försäkring på 1700 hel/hel då).

Blocket ger mig resultat runt 10000 mil på mätaren, och det låter fruktansvärt högt enl mig! Men jag har ju ingen aning, så tänkte fråga om råd här. Hur länge håller maskinerna? Vill ju inte åka till skroten direkt...

Jag snackade med en brewd igår som hade en Vfr med ca 13 000mil på mätarn..Inga problem sa hon. Den tog ingen olja heller. Ett välservat exemplar kan säkert hålla många mil.

VFR av rätt årsmodeller (alla utom dom allra första) är ju kända som evighetsmaskiner, nästan i klass med gamla BMW.

Rätt skötta så klarar många 20000 mil utan mer än den vanliga servicen (dvs intervallen enligt bok). Är ju lite lägre trimningsgrad än på sporthojar...

10 000 mil för en välservad VFR är ingenting. Min som är från -86 har gått 12 500 och går hur bra som helst :)
Det var för övrigt mig Nilax pratade om...
Har du några frågor så hör av dig :yoparty

10 000 mil för en välservad VFR är ingenting. Min som är från -86 har gått 12 500 och går hur bra som helst :)
Det var för övrigt mig Nilax pratade om...
Har du några frågor så hör av dig :yoparty

Sedär ja, ibland dyker trollen upp när man pratar om dem.:)

En viffer är knappt inkörd när det gäller de låga milen. Se över bakdämparn, de är förbrukningsvara på alla hojar.

okej tack för alla svaren, känns ju onekligen gött att börja titta på vfr igen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT