Hur länge blev du sjukskriven efter din vurpa?

Hur länge blev du sjukskriven efter din vurpa?

• Antal röstningar
    0
Efter diverse inlägg med rätt brutala skador känner jag mig ganska töntig nu när jag sitter med en fucked up axel som jag opererade för 6 veckor sen :död

Sjukskriven 8 veckor är jag iaf..

Var ute och gasade på en grusväg på en HVA 258 för 4 år sedan, kommmer till en kurva som var lite skarpare en vad jag hade tänkte, jag bromsade med bakbromsen för fullt för att få ner fart och ställa upp den när jag kände att den här kurvan kommer jag inte att klara mig igenom, jag tittade upp och såg ett gärde framför mig men såg också ett dike, i samma sekund hade jag tänkte att handbromsen skulle rädda mig.
Men icke sa nicke handbromsen drog mig i backen med dunder och brak, jag piggnade till och skulle resa mig du funkade inte kropp, jag kom inte upp hur jag en tog i, jag fattade inte riktigt vad jag skulle göra för att komma upp på benen,,,, jag hade hojen över mina ben därav motståndet när jag skulle upp.

Stukad fot, hjärnskakning, nyckelbenets senor var avslitna. 2 operationer, 4 månaders sjukskrivning.

Den smällen har fått mig att definitivt fått mig att alltid se över vilka faror som finns runt på vägar, hade jag fått möte så hade jag förmodligen inte skrivit denna historia.

Allt det på sketen HVA 258 som knappt gör hundra, nästan så man skäms.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back