http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18961669.ab
Han utmanar verkligen... celibat ingen dogm? En dogm är väl precis vad det varit?
Han utmanar verkligen... celibat ingen dogm? En dogm är väl precis vad det varit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Folket gillar honom, prästskapet inte så mycket.
Jag tror han är kvar rätt länge.
Jag tänkte nog mer på vad de mer ortodoxa kan vara beredda till. Även den gamle påven försökte ju styra upp lite bland affärer och pedofiler. Han kastade in handduken i förtid.
Visst handlar det delvis om moralfrågor, hbt m m, men han utmanar ju även mammon och korruption.
Det behövs bara ett skott vet du.
Ja, tänker man så kanske det är just vad den religionen behöver för att sparkas in i nutid....
Bara inte bisparna är i säng med maffian... jag litar inte ett skvatt på den kyrkan.
Ingen fara, påvar har alltid varit hyvens killar....
"Han gör ofta en massa utspel som låter nice, men det har hittills sällan resulterat i att reglerna ändras."
-Viktor Aldrin, doktor i religionsvetenskap.
Det lät inte helt akademiskt
Jag kollade hur många Påvar som mördats genom åren och enligt wikin är det ytterst ovanligt efter romarrikets fall. (Västrom då)
"Han gör ofta en massa utspel som låter nice, men det har hittills sällan resulterat i att reglerna ändras."
-Viktor Aldrin, doktor i religionsvetenskap.
Det lät inte helt akademiskt
Jag kollade hur många Påvar som mördats genom åren och enligt wikin är det ytterst ovanligt efter romarrikets fall. (Västrom då)
Fast blev inte Johannes Paulus skjuten? De skaffade ju den där glasburen i alla fall.
Fast blev inte Johannes Paulus skjuten? De skaffade ju den där glasburen i alla fall.
Ingen fara, påvar har alltid varit hyvens killar....
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |