Hur länge överlever denne killen?

Folket gillar honom, prästskapet inte så mycket.

Jag tror han är kvar rätt länge.

Folket gillar honom, prästskapet inte så mycket.

Jag tror han är kvar rätt länge.

Jag tänkte nog mer på vad de mer ortodoxa kan vara beredda till. Även den gamle påven försökte ju styra upp lite bland affärer och pedofiler. Han kastade in handduken i förtid.

Visst handlar det delvis om moralfrågor, hbt m m, men han utmanar ju även mammon och korruption.

Det behövs bara ett skott vet du.

Jag tänkte nog mer på vad de mer ortodoxa kan vara beredda till. Även den gamle påven försökte ju styra upp lite bland affärer och pedofiler. Han kastade in handduken i förtid.

Visst handlar det delvis om moralfrågor, hbt m m, men han utmanar ju även mammon och korruption.

Det behövs bara ett skott vet du.

Ja, tänker man så kanske det är just vad den religionen behöver för att sparkas in i nutid....

"Han gör ofta en massa utspel som låter nice, men det har hittills sällan resulterat i att reglerna ändras."
-Viktor Aldrin, doktor i religionsvetenskap.

Det lät inte helt akademiskt :)

Jag kollade hur många Påvar som mördats genom åren och enligt wikin är det ytterst ovanligt efter romarrikets fall. (Västrom då)

"Han gör ofta en massa utspel som låter nice, men det har hittills sällan resulterat i att reglerna ändras."

Jag kollade hur många Påvar som mördats genom åren och enligt wikin är det ytterst ovanligt efter romarrikets fall. (Västrom då)

Med tanke på att det är en organisation med viss förkärlek för att förneka och dölja brott och skydda brottslingar så litar jag inte på att de vädrar sin byk vad gäller politiska (eller som de helst kallar det, religiösa) mord.

Fast blev inte Johannes Paulus skjuten? De skaffade ju den där glasburen i alla fall.

Ingen fara, påvar har alltid varit hyvens killar....

...och kvinnor? Påve Joan. Lite manhaftig kanske och de var väl mindre nogräknade förr. (Det lär vara en myt, men just det kan vara kyrkans rökridå för att gömma faktum att en kvinna satt högst upp i kyrkan - motstridiga uppgifter) :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien