Hur lägga till text till en .avi fil?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hepp!

Jag har en avi-fil och en annan fil (.srt) med textning som är synkad till avi- filen. Hur "kopplar jag ihop" dom ?

När jag kör det där Vobsub så skapas det en tredje .avi fil.

Alltså, jag kör in XY.avi och XY.srt...... och får ut en tredje fil. Dock så är det så att det är XY.avi som innehåller texten jag lade till. Vad är den tredje avi-filen för något? När jag kör den får jag bara ljud och ingen bild !?!?

Nu är det här juinget stort problem, eftersom filmen är textad som jag vill, undrar bara vad den tredje filen skall vara bra för....

Starstriker skrev:
När jag kör det där Vobsub så skapas det en tredje .avi fil.

Alltså, jag kör in XY.avi och XY.srt...... och får ut en tredje fil. Dock så är det så att det är XY.avi som innehåller texten jag lade till. Vad är den tredje avi-filen för något? När jag kör den får jag bara ljud och ingen bild !?!?

Nu är det här juinget stort problem, eftersom filmen är textad som jag vill, undrar bara vad den tredje filen skall vara bra för....

Har du installerat "vobsub" behöver du aldrig bry det om programmet, det sköter sig själv så länge som .avi & .srt heter lika och ligger i samma mapp!
Kommer upp en liten grön pil om du startar spelaren (Vet inte vilken du använder) nere till höger!
Fast det absolut bästa är VLC spelaren, då behövs inget annat!

Kommer ej riktigt ihåg vad det är för fil som blir, men antar att den blir när du öppnar vobsub!
Enkelt att lösa, öppna inte vobsub :)

Aha... Är det så det funkar.
Jag vill lägga till text till en AVI-fil som jag sen ska bränna.

Tips?

Starstriker skrev:
Aha... Är det så det funkar.
Jag vill lägga till text till en AVI-fil som jag sen ska bränna.

Tips?

Ska du convertera till dvd/svcd/vcd för att sedan bränna eller?
Om det är så du menar, så finns det ett bra program som heter: Cucusoft - Avi to dvd/mpeg & har du Vobsub installerat, så är det bara att koda om med suben & du får ut en Dvd/mpeg som är redo för bränning med T.ex Nero!
Lycka till
//Gumpa

P.s
Det kanske låter krångligt, men programmet är väldigt enkelt!

Gumpa skrev:
Ska du convertera till dvd/svcd/vcd för att sedan bränna eller?
Om det är så du menar, så finns det ett bra program som heter: Cucusoft - Avi to dvd/mpeg & har du Vobsub installerat, så är det bara att koda om med suben & du får ut en Dvd/mpeg som är redo för bränning med T.ex Nero!
Lycka till
//Gumpa

P.s
Det kanske låter krångligt, men programmet är väldigt enkelt!

Tänkte bränna som data, dvs filen på skivan ska ligga i AVI-format. Begriper inte att det ska vara så svårt. Jag vill ju inte sitta och kolla på min tankade rulle på datorn, utan på TVn. Därför skall jag bränna den (med text) till skiva. Vettefan hur man gör bara ......... Förmodligen är det bara jag som är korkad. Jag vill lägga till texten i srt-filen till min avi-fil, sen vill jag bränna avi-filen till en skiva.

Starstriker skrev:
Tänkte bränna som data, dvs filen på skivan ska ligga i AVI-format. Begriper inte att det ska vara så svårt. Jag vill ju inte sitta och kolla på min tankade rulle på datorn, utan på TVn. Därför skall jag bränna den (med text) till skiva. Vettefan hur man gör bara ......... Förmodligen är det bara jag som är korkad. Jag vill lägga till texten i srt-filen till min avi-fil, sen vill jag bränna avi-filen till en skiva.
använd VirtualDub + en text plugin ... googla eller kolla på www.videohelp.com

http://www.videohelp.com/guides.php?link=808

Starstriker skrev:

Om din dvd spelare klarar spela upp avi filer så är chansen stor att den klarar text med. Alltså bara bränna avi och srt filen döpta lika (föurotm filhändelsen såklart). Sen slå på texten som vanligt i din dvd spelare via fjärkontrollen. Att göra om så du får "in" srt filen i avin är ingen höjdare kräver en hel del tid och kvaliten kommer variera och risken finns ju att du gör så den inte funkar sen i din spelare om du väljer fel codec när du gör om den osv.

Sidan doom9.org har annars många guider och tror dem går igenom virtualdub programet där med.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8