Hur krymper jag en pike tröja?

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
-
Igår fick jag 2 st Ralph Lauren Polo Pike Tröjor,
Tröjorna är lite för stora för mig, nu undrar jag ifall det finns något sätt att krympa dom på? Tröjorna är 100% bomull.

Tröjorna kostar 800kr st så jag vill inte låta dom hänga och ruttna i garderoben.

Dom jag fick tröjorna är inte från Sverige så jag kan inte ringa och be om kvitto för att gå och byta mot mindre storlek.

Bifogat

• zoom.jpg
    zoom.jpg
    12.8 KB · Visningar: 394
More skrev:
Igår fick jag 2 st Ralph Lauren Polo Pike Tröjor,
Tröjorna är lite för stora för mig, nu undrar jag ifall det finns något sätt att krympa dom på? Tröjorna är 100% bomull.

Tröjorna kostar 800kr st så jag vill inte låta dom hänga och ruttna i garderoben.

Dom jag fick tröjorna är inte från Sverige så jag kan inte ringa och be om kvitto för att gå och byta mot mindre storlek.
Tvätta dem
är de mycket för stora kan du väl dra till med 60 grader

Sy in dom.... Det är hur enkelt som helst egentligen...

Gjorde jag med nårra tröjor som var för stora... Blev kalas...

Tyget blir väl "slitet" när man krymper tröjan???

Tvättar man en tröja asvarmt tappar den ju fullständigt formen, det är dumt då använder man den inte mer.

Gå till en skräddare, blir kanske en hundring/tröja eller nått för att få dem bra. I allafall om det är kroppen som är för stor, är den för bred över axlar och så är det ju värre, det kostar massor att sy om.

Bara tvätta och krymp skiten. Har du tur blir den mer bekvämare en vad alla kläder från RL är.

Tvätta i 90 grader och tumla sen i 60 grader 1,5 timma. Om inte det funkar får du autoklavera den i 140 grader, 10 atmosfärers tryck.

*/ ?>
Back