Problemet är ännu oftare att man lät dom komma in från första början.
Kan så vara, men vill du bli dubbel och trippelkontrollerad när du ska till Danmark?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är ännu oftare att man lät dom komma in från första början.
Problemet är ju ofta att man inte vet vad som är hem?
Kan så vara, men vill du bli dubbel och trippelkontrollerad när du ska till Danmark?
Jag brukar inte åka till Danmark i en låst container på ett lastbilsflak, men om jag gjorde det så får de gärna kolla upp mig 3 ggr.
Kommer jag å andra sidan med flyg så brukar man få legitimera sig vid avfärd, om inte annat så kan man ju se vilket flyg jag kom med och då returnera mig med lämpligt flyg tillbaka därifrån jag kom.
Ingen som har tänkt på att det kan vara vettigt att papperslösa barn ska få gå i skola och få basic sjukvård o s v. Jag tror iallafall inte att det blir en bättre vuxen av att ha växt upp utan skola och sjukvård... Vad tror ni ett papperslöst barn hittar på när det blir vuxet, vad är troligast: civilekonom eller snor hojar?!
Vad blir bättre av att inte ge dem tandvård och skola, tror någon på fullt allvar att de blir laglydiga framgångsrika?
Vad jag har fattat det så erbjuder de flesta länder att papperslösa får basic sjukvård samt skolgång!
Vad är ens papperslösa för ny benämning?
Är det de som tidigare bara kallades illegala invandrare, dvs de som invandrat illegalt? Eller vad är det för papper de saknar? Om jag slänger mitt pass, är jag papperslös då?
Det är en hel del som inte haft det, nej. Främst kvinnor. Förr i tiden var det inte så jättevanligt att båda föräldrarna jobbade, det var mest gubben som jobbade medan tanten skötte hemmet.
"Papperslös" är det någon glasögonkommunist som hittat på för att det leker med tanken att det är synd om stackaren som blivit av med sina "papper"...![]()
Vad är ens papperslösa för ny benämning?
Är det de som tidigare bara kallades illegala invandrare, dvs de som invandrat illegalt?
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |