da_loof
Sjukskriven
- Gick med
- 10 Oct 2005
- Hoj
- -Z1-900 CaféRacer -GPZ750??? Chopper -Z1000 RaceObjekt -MBX125 Leksak -GT125 Bymoppe/cafe projekt...
Frågan står i rubriken...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men då blir inte värdet helt rätt eller ska man ändra inställningen för antal cylindrar?andersbrink skrev:Tändspolens icke-heta sida, dvs den som går ned till Dyna-S.
da_loof skrev:Jo, men då blir inte värdet helt rätt eller ska man ändra inställningen för antal cylindrar?
andersbrink skrev:Så blir det när man använder bilmätare. Man använder en Dyna "2 coils to one signal" adapter. Under åren har Dyna haft flera olika varianter, de som jag sett är 2 Y-kopplade resistanser på 10k, 33k samt 47k. Dvs en resistor från var spole som kopplas ihop till ingången på Autometern/Dyna shiftlighten.
da_loof skrev:Blir att skaffa en sådan "ykabel" då.
andersbrink skrev:Den gör du själv av två resistorer på vardera 10k ohm och en effekttålighet på 1/4 watt. En resistor kostar i styckepris ca 2 kronor. I kvantitet om 10000 kostar de ca 16 öre styck. Din lokala TV-reparatör/elektronikfirma/Clas i Sjön har sådana prylar.
Köp två resistorer. Koppla ena änden av resistorerna till var sin tändspole på "inte +12V matningen" och den andra änden av resisorerna koppla du ihop till Autometerns ingång.
heliac skrev:Antar att det är varvräknare ni pratar om...jag kopplade in min Autometer på cdi-boxens varvräknarutgång och det funkade perfekt.
andersson turbo skrev:men varför använder man inte dioder i detta fall
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller