starholk
Sporthojsnörd
skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig. försöker kopiera ett pc-spel i nero. men det går inte för att det finns nåt kopieringsskydd på den. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
starholk skrev:skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig. försöker kopiera ett pc-spel i nero. men det går inte för att det finns nåt kopieringsskydd på den.![]()
Xakt, pröva det programmet använder clondvd till DVD skivor, funkar ypperligtmibe04 skrev:Jag har lyckats kopiera spel med CloneCD istället för nero när det är skyddat.... kan kanske vara värt ett försök...
Det är olagligt att kopiera spel, bara så du vet!
SSB skrev:Fullt lagligt att göra säkerhetskopior. Vill ju inte bli utan sitt spel bara för att man råkar repa originalskivan någon gång
En säkerhetskopia skall dessutom helst lagras på annan plats än originalet i händelse av t.ex. brand. Så ge kopian till en kamrat för säker förvaring.
Hepp!
/SSB
frankof skrev:Och nä, det är inte lagligt att kopiera spel, inte ens backup, det brukar stå i avtalet för spelet, programvara omfattas inte av samma copyright regler som musik/film.
Det är ägaren av rättigheterna som bestämmer vad som får göras med mediet och dom flesta skriver in att inga kopier får göras eller att filerna får ändras på något sätt.
zeg skrev:Synd att många verkar ha svårt att förstå att det är lagligt att kopiera sin orginal skiva för privat bruk. Frågar man nått om hur man kopierar ett spel på vissa forum blir man ofta bannad vilket gör mig så jävla förbannad.Vist kan det hända att personen som frågar är en sån som tänker fixa spelet till andra än sig själv men som lagen funkar borde man vara oskyldig till motsatsen bevisas. Sweclockers är ett sånt ställe där moderatorerna verkar ha allvarliga problem. Iofs får dom ha vilka regler dom vill men det har gått över styr på slutet. Banna folk för att dom rekomenderar ett program som kan mounta CD-skivor tex, inte klokt tycker jag
.
Jag har gått över till nordichardware istället för jag vart något less till slut.
Vart lite OT men ändå.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT