Hur kommer man över sorgen av en förlorad kärlek?

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Nej, det är lugnt, inget har dött, tänkte bara skriva av mig lite grann, kanske helt och hållet fel forum, men det ligger ju tortts allt under Allmänt så!

Ni vet säkert alla hur det är att vara sådär riktigt kär, man vet inte var man ska ta vägen...Sen tänker man, nej, jag har ingen chans, men vafan, jag gör ett försök och flörtar lite...Det var precis det som hände för mig för 1½ år sen, det är där början till en virvelvind började som skulle vidare till en orkan och idag till orkanens lugna öga!

Vi spolar tillbaka några år, året är 2004, jag tar mitt körkort för A1, lyckan är total, tror jag får det nångång i slutet av Maj eller början av juni...Nu var man vuxen, adrenalinet pumpade varje gång näven fick sträckas ut för att hälsa på en liksinnad...Glädjen blev rätt kort, några månader senare är jag en hårsmån från att omkomma i en olycka med motorcykel, tydligen, rent statistiskt, klarar man sig inte så bra som jag gjorde ur en sån olycka, jag hade tur...Jag blev religös...eller religös, jag blev treonde, började be lite smått, för jag visste att det var ett tecken...Gud fanns och han ville uppmärksamma mig på det...Såhär i efterhans gav olyckan mig LÅNGT mer än vad den tog från mig...Idag är jag glad att jag kolliderade med den där stillastående bilen...

När jag kommer tillbaka till skolan är jag förändrad, både fysiskt och psykiskt...Lever i min värld om att det faktist är rätt synd om mig...Men så uppenbarar sig en ängel från himmelen...En ny klass börjar och däribland dom finns en ängel...Jag hade då börjat trean på Gymnasiet och hon ettan...Vi småsnackade, mest flyktigt under större delen av året..Det var lite flört och lite så...JAg kännde mer och mer att detta kanske är nått att sattsa på! Letade upp henne på nätet och en konversation utvcklades som kändes HELT rätt...Vi träffades (HAHA, den första dejten vill ni nog inte veta vad vi gjorde, har nått mer crossar att göra iallafall) och det vart att vi träffades varje dag...Allt var så himmla bra, vi blev ihop...Dock ser man ju inte nackdelar med folk förrens man träffar dom ofta...Vi var väl lite olika, det ska erkännas, men vi trivdes ihop och hade endel saker som vi gillade att göra tillsammans...

Dock tog det slut, det var väl väntat, det gick lugnt till, vi skulle vara vänner...Dock fick hon veta att jag var ett jävla svin och efter det ville hon aldrig mer se mig...Hon vart arg och ledsen, förstråligt...Jag ångrar allt idag, men tyvärr är det försent...Såhär över ett halvår senare finns det fortfarande djupa sår i mitt hjärta...Ångrar, ångrar, dricker whiskey, dricker whiskey och ångrar...Trodde aldrig det skulle ta mig så hårt, det har det ju aldrig gjort förut...

Vet inte när detta ska ta slut...Det blir ju inte bättre med vinter då man inte kan träffa liksinnade på samma sätt som på sommaren!

Nu, mina MC-vänner, både troende och otroende, vad skulle ni ha gjort? Hur kommer man över en sorg av detta slag? Behöver eran hjälp!

Brukar säga till religösa och troende när de har problem och ber om råd.... Var har du Gud, Jesus och grabbarna då? Kan inte de hjälpa?

Men seriöst, tiden är nog de bästa botemedlet tyvärr.... att låta tiden gå. Prata med vänner.... Försöka göra mycket roliga saker med vänner och få nåt annat att tänka på, kanske bara några timmar iaf. Hoppas det löser sig och snart känns lite lättare....:pannkyss

Även om jag misstänker att detta är en ovanligt tråkig flejm så tänker jag tipsa om att köra lite cross, hjälper säkert :tummenupp

Vet inte hur pass religös du är, men ta det från en annan troende - förvänta dig inga mirakel. Om du däremot känner att du får tröst genom din tro så vill jag bara gratulera. Men som sagt, ut och häng med polarna lite så glömmer du bruden efter några veckor :tummenupp

Tack, vet inte, men att få tips av her hårsa flicoch pojkar känns alltid bra...Nu var det ju över ett halvår sen det tog slut...Det är ju inte så att jag är ledsen och gråter, men jag ågrar mig...Men tiden läker alla sår som ni sa, det märker jag, jaa, att köra cross kan få vilken multidepprimerad människa som helst att känna lite glädje...

Såg att nån frågade var Gud var nu...Jag förstår hur du tänker, Gud kan inte göra underverk (disskusionen när Jorden ska förvandlas till ett paradis kanske är en annan disskusion) men han kan ge en inner styrka, och jag tror inte att jag mått som jag mått idag utan "hans" hjälp...Det jobbigaste av allt är nog att man kom på hur jävla svag man är egentligen...En sak kan man stå emot, en annan gör att man skär som en 2-t motor utan olja...

Dock tog det slut, det var väl väntat, det gick lugnt till, vi skulle vara vänner...Dock fick hon veta att jag var ett jävla svin och efter det ville hon aldrig mer se mig...Hon vart arg och ledsen, förstråligt...Jag ångrar allt idag

Är det så att du verkligen var ett svin, då kan du gott må dåligt ett tag.

Att du ångrar allt i dag förändrar nu inte någonting, förtroende är ett kapital som vilket annat som helst, tar en jävla tid att bygga upp och kan ta slut på en grisblink.

Jag skrev ett långt jävla inlägg här, men jag raderade allt, det var ändå ingenting som skulle ha tröstat dig.

Tiden läker alla .... yadayada

Gråt inte över spilld mjölk. Det finns mer att tjöpa. Billigt.

Ett misstag som alla gör i ung ålder är att haka upp sig på det första fruntimret de känner nåt för. Been there, done that. Sanningen är att det alltid finns ett bättre. Och det är nånting man lär sig med tiden om man inte är helt född i farstun.
Att tycka synd om sig själv gör inte saken bättre.
Gråt idag, lev i morgon.

Angående gud så har jag inget bra att säga så jag håller käft.

Jag var tillsammans med en tjej i högstadiet, vi var tillsammans 2ggr, sammanlagt kanske 2-2,5år.
Jag vart helt knäckt när hon dumpade mig, men idag så var nog det bästa som kunde ha hänt, du kommer oxå inse det så småningom, du kommer träffa andra.

NEJ du ska inte låta tiden läka dina sår. Det är absolut inte rätt. Kanske funkar för vissa men det tror jag inte om du mår dåligt på allvar. Man gör dumma saker och man ska inte skylla bort det men det finns alltid förmildrande omständigheter.

Om du dricker för att döva kommer du kanske snart göra värre grejer för att döva. Du ska ringa din Vårdcentral imorgon och be att få tala med en kurator. Om man skjuter på att ta tag i sig själv är det bara svårare och dyrare (båda för dig och landstinget). Kanske räcker det med några korta samtal för att du ska kunna ändra på ditt tankesätt.

Döva INTE med alkohol och vissa sår läks inte av tiden.

Om du vill veta mer så ta det på PM eller MSN.

Ytters få saker varar för evigt, kärleken gör det mycket sällan.

Håll näsan ovanför vattenytan och försök att kämpa dig mot grundare vatten. Visst att du kanske var ett svin men du måste själv acceptera att det var då och nu är nu. Det förflutna går inte att ändra på.

Då du är troende får du låta Gud förlåta dina synder.

Det som dränks i alkohol konserveras, det är samma sak när alkoholen är borta.

När jag kommer tillbaka till skolan är jag förändrad, både fysiskt och psykiskt...Lever i min värld om att det faktist är rätt synd om mig...Men så uppenbarar sig en ängel från himmelen...En ny klass börjar och däribland dom finns en ängel...Jag hade då börjat trean på Gymnasiet och hon ettan...Vi småsnackade, mest flyktigt under större delen av året..Det var lite flört och lite så...JAg kännde mer och mer att detta kanske är nått att sattsa på! Letade upp henne på nätet och en konversation utvcklades som kändes HELT rätt...Vi träffades (HAHA, den första dejten vill ni nog inte veta vad vi gjorde, har nått mer crossar att göra iallafall) och det vart att vi träffades varje dag...Allt var så himmla bra, vi blev ihop...Dock ser man ju inte nackdelar med folk förrens man träffar dom ofta...Vi var väl lite olika, det ska erkännas, men vi trivdes ihop och hade endel saker som vi gillade att göra tillsammans...

Dock tog det slut, det var väl väntat, det gick lugnt till, vi skulle vara vänner...Dock fick hon veta att jag var ett jävla svin och efter det ville hon aldrig mer se mig...Hon vart arg och ledsen, förstråligt...Jag ångrar allt idag, men tyvärr är det försent...Såhär över ett halvår senare finns det fortfarande djupa sår i mitt hjärta...Ångrar, ångrar, dricker whiskey, dricker whiskey och ångrar...Trodde aldrig det skulle ta mig så hårt, det har det ju aldrig gjort förut...
Känner igen det där allt för väll dock går min flirt i 2:an:näsblod
Det bästa du kan göra för att glömma den där tjejen är att gå ut hitta på något kul! för det blir bara värre om du sitter hemma och är deprimerad! Och ska jag vara ärlig så är katrineholm brudar lite speciella (pluggar själv i k-holm).
hmm sedan en sak till, det finns ingen lösning i bottnen av en flaska! Ut med dig och träffa nytt folk finns ju fullt av söta tjejer ute på krogen!

Döva INTE med alkohol och vissa sår läks inte av tiden.

Så gjorde min flickväns pappa, han är inte vid liv idag PGA spriten, det slutade med att han vart alkoholist... min flickvän har varit bra nära o gå i hans spår (vet inte om vi e tillsamans fortfarande, hon är i thailand just nu o har inte hört ett ljud ifrån henne på en vecka).

Alkohol är inte lösningen på allt!

Last edited:
Det här är inte personligt mot dig Kungsvea men vad fan...

Visst kan man tycka att det är tråkigt att bli dumpad men det största problemet som Kungsvea, och alla andra lipsillar som vränger ut såna här trådar, har är SJÄLVÖMKAN!

1 Du är inte kärare än någon annan som varit jättekär och förlorat. Konstigt nog sitter inte hela Sveriges befolkning och tycker sybd om sig själv.
2 Självömkan är inte en sjukdom, det är ett val. Du väljer nästan alltid hur synd det är om dig!
3 Dricka är ett val. Buhu, stackars dig.... Stackars alla andra runt dig om du använder flaskan som tröst.

Varför inte bita ihop? Gör något roligt för att göra vardagen så rolig som möjligt?? Jobba lite extra, Hälsa på en släkting..... ungefär vad som helst.

Måste få berätta en anekdot ur mitt tidigare liv. Mitt första seriösa förhållande tog slut efter att min dåvarande hade varit otrogen. Världen slogs i spillror för mig, trodde att ingen annan ville ha mig, hon var dessutom riktigt elak mot mig under tiden som följde och utan att gå in på detaljer slutade jag på akuten sönderslagen. Efter detta förlorade jag all tro på tjejer, förhållanden och kärlek i allmänhet. Ett år senare efter att jag i princip bott på krogen under den tiden träffade jag en ny tjej. Efter vi varit tillsammans i fyra månader flyttade jag till Australien, och kort därefter följde hon. Efter ett tag därnere kom det fram att även hon varit otrogen, vilket minst sagt förstörde min vistelse därnere, så jag åkte hem, mer bitter än någonsin. Därefter följde ett halvår av jobb, festande, jobb, festande, jobb, och om jag glömde skriva, en jävla massa festande. Om jag glömde? Nope! Varenda tjej jag träffade spydde jag galla över innan jag lärt känna dem för att tjejer var svin. De dejter jag lyckades skaffa mig förstörde jag genom att berätta om min ex. Så efter ett halvårträffade jag en tjej som jag så fort jag fick syn på henne visste att jag hon var den rätta. Efter några dejter, och utan att ha sagt mer än några meningar om mina ex, var vi tillsammans. Detta är nu snart sex år sedan. Idag har vi visserligen inte en villa men en borätt i en trevlig förort till Stockholm, Volvo och vovve. Och om jag ska vara helt ärlig så är jag oerhört tacksam för att mina ex var otrogna, för även om de scorade högt då, är de ingenting att jämföra med min nuvarande.

Vad jag vill ha sagt med detta är att Gud eller inte (personligen är jag ateist) så även om det inte finns en gudomlig mening, så vet vi inte vad som väntar runt hörnet. Imorgon kan du av en tillfällighet träffa din drömtjej på jobbet, i kön till kassan på ICA, varsomhelst. Och om du då stinker av whiskey från igår finns nog en risk att hon inte tycker detsamma.

Och helt ärligt, du sa att du hade varit en skit. Men du, jag vet att om hon var den rätta för dig, då hade du inte varit en skit. Rannsaka dig själv, och även om spriten in kvalificerar, så är att göra saker så att du inte har tid att fundera så mycket det bästa sättet att glömma.

Ett tips på att "träffa" personer är via spraydate. Personligen tyckte jag tidigare att det verkade oerhört opersonligt, och till viss del är det det, men det finns även många fördelar. Jag tror det kan vara bra för dig då du kanske fortfarande är lite för trasig för att dejta på riktigt, men att gömma sig bakom ett nick kan i många fall vara skönt (vilket du upptäckt själv då du skrev denna tråd), bra terapi. Så kom igen, ut i cyberrymden och träffa cybertjejer.

Och kom ihåg följande: Jag LOVAR dig, inom två år kommer du att känna att det var bra att det gick som det gick, vare sig du träffat en ny eller inte.

Lycka till

Tack för alla svar, alla positiv OCH negativa...Ska förtydliga, jag super ju inte 24/7 för den här saken, så nere är jag INTE, eller jag var så nere, men börjar bli bättre nu...Men att jag skulle bli bereoende för en sådan här sak är INTE troligt, men glad i sprit kan väl alla vara!

Ortrogen skulle jag ALDRIG vara...

Jaa, ny träffar jag säkert och har ny på G, det är inte det, men bara tanken att man sårat en människa...Men usch, antar att det är såhär man INTE ska tänka...Tänk positivt, alla är vi svin i grund och botten, bara det att vissa är mer eller mindre...Och vem vet, det kanske löser sig, jag söker INTE kärleken i henne nu för tiden, vill inte vara ihp med henne, utan bara hennes vän, vi var iallafall inte särskilt lika, men antar att den första "riktiga" kärlekn är värst, den som håller länge än en natt!

Drar förövrigt till Asien en längre snart och hoppas på att det ska bli en nystrat!

NEJ, vafan, ni har helt rätt, livet är kort, det finns fler och jag har 1000 möjligheter, vad fan har jag att deppa för, har ben och armar och en Motorcykel...Flickorna dräglar när vi kommer körandes i sommar...Vafan, nu jävla ska jag börja om, NU ska jag vara glad...Ni har rätt, jag visste MC-åkare kunde få mig på bättre humör...Tack...!:tummenupp

Last edited:
När du kan se tillbaka på ert förhållande med ett leende på läpparna och se de goda stunderna som ni faktiskt upplevt med varandra. Då kan du börja leva igen.

Det tar 2 år innan de går över.
Ta flygcertifikat under tiden, det är en bra sysselsättning. ;)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025