Hur kommer det sig att medelåldern hos motorcyklister stiger?

Vi som är 40+ tycker att vi levt tillräckligt länge och vet att inget bli någonsin bättre än det var förr så det är ingen ideé typ.

Så då kör vi sporthoj och dyker i grottor, plus skaffar oss unga hjärndöda flickvänner medan exfruarna får ta hand om barnen.

Där har du en förklaring !

Så måste det vara!

Fast måste man skaffa sig blåst chey? Jag satsar på en som redan tjänar betydligt bättre än mig så att jag kan köra hoj på heltid när jag fyller 40...

Det har alltid varit dyrt med hoj.
Det har alltid varit ont om välbetalda jobb.
Nufötin är ungdummarna lata och bortskämda.

Det är töntigt att köra MC !!!

Gamla stofiler har inte fattat det.
Jag fattar, men skiter i det ...:lol

Hur tror du det känns för mig när man kommer och är 17 medans dom flesta hojmänniskorna är över 30... själv sitter man där på lilla hojen och är minst i både kubik och ålder...

21 :yoparty

Haft A1 sedan 16års ålder, A-begränsad och nu A!
Har dock inte kört gathoj på över 2 år. Vad ska man med det till när det finns banor :fakta

Men eftersom yngre personer är de i särklass bästa och mest talangfulla förarna vi har så måste de ha den absolut värsta hojen då t ex något lite äldre och lite svagare skulle begränsa dem. Därför har de inte råd, och låter bli istället.

= Sanningen!

Kan ju bara tala för mig själv men gissar att det är applicerbart på ganska många. När jag var mellan 16 och sådär 25 så hade jag fullt upp med annat och heller inte riktigt dom resurserna över att lägga på hoj kostnader.

Sen hade jag heller inga hojåkare i min bekantskapskrets eller familj och det var först senare som jag kom på att det där med motorcyklar verkade kul + att jag hade dom där 30-40-50000:- över varje år att att lägga på hoj och allt som följer med.

Man känner sig inte särskilt önskvärd som ung motorcyklist i dagens samhälle, bara kolla på reglerna för körkort t.ex...
Jävla tramsigt med åldersgränser när den mentala åldern nästan aldrig stämmer överens med den fysiska åldern :fakta

Och att det är dyrt att äga hoj som ung är inte nödvändigtvis sant, beror på var man bor och vad man kör för något.
Jag bor på landet och min hoj kostar mig 500 i månaden + bensin, jag är 20 och har 2 inlösta hojar i bagaget :D

20 och 2 inlösta hojar så är man en stor del av ekvationen...

Tennis kanske?

Vi som är 40+ tycker att vi levt tillräckligt länge och vet att inget bli någonsin bättre än det var förr så det är ingen ideé typ.

Så då kör vi sporthoj och dyker i grottor, plus skaffar oss unga hjärndöda flickvänner medan exfruarna får ta hand om barnen.

Där har du en förklaring !

Ordet "livsnjutare" kommer på tanke när jag läser detta, e ja rätt ute?:-)

Jag börja med en 125:a när jag va 15. En mycket cool nsr, bodde på landet så körkort prioterades inte direkt:P
Sen sa jag att jag skulle fixa mitt mc körkort, det tog 12 år innan jag fixade det.

Tragiska är att jag missat så mycket för jag tog det så sent, så roligt man kunnat ha under den tiden.

Så måste det vara!

Fast måste man skaffa sig blåst chey? Jag satsar på en som redan tjänar betydligt bättre än mig så att jag kan köra hoj på heltid när jag fyller 40...
ha haa,bra skrivet!!!Han kanske inte få nåt annat?Samma här,äldre dam med mck pengar,då få jag vilken hoj som helst....vissa gubbar måste ju impa unga damer!

Nää, det är så enkelt att snorhyvlarna är för lata att greja lappen, allt skall bara serveras..

Dem flesta fjunläpparna drömmer om att få glida upp på det hetaste sportjärnet men få som verkligen orkar ta sig igenom alla proven, man måste ju ändå prestera lite, vilket verkar vara för en uns för mycket...

Idag behövet det inte kosta mer än max 12-15k ink. allt att ta kortet, om man nu inte är helt borta på två hjul, ALLA kan spara ihop 15k, men förvånande få som ändå gör det :smasha

kids lägger sina pengar på saker som Macbook Air istället. Helt tokigt enligt mig.

Förvisso, men numera finns det mer sysselsättningar att spendera fritiden på, inte bara fotboll och fordon.

Som vadå, Facebook? "åh, la ut en statusuppdatering, måste kolla likes.." eller sitta och spela någon form av spel framför dator, konsol.. eller fika. Och shoppa..

Ja, ers skäggighet. Det är sannolikt helt rätt det du skriver. Fyfan va skiten går utför på 10-15år...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph