Hur kommer det sig att det är så många GSX1000R K5, K6 till salu?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Verkar ju bara krylla av dom till salu. Köper folk och kör en säsong sen säljer dom?

Eller har dom skitit ner sig och måste byta hoj illa kvickt?

WestW skrev:
2261552 Verkar ju bara krylla av dom till salu. Köper folk och kör en säsong sen säljer dom?

Värdelös sur japs...inte ens värd fälgskydden som sitter på wobbelfälgarna :D

Alla som inte egentligen behöver en, men alltid ska ha "det värsta" kör väl bara nån säsong.
De har inte hoj för att den är bra, eller att de är märkestrogna, utan just bara för att ha det ballaste.
Så nästa år är en massa ZX10:or till salu. Det är min "gissning" iaf.
Så har det nämligen alltid varit i alla år, att just den modell som för ögonblicket är häftigast köps av "alla".
Av dessa är det minst 60% som är posers.
De säljer rätt snart, antingen för att:

- de är impulsköpare och motorcykel inte var deras grej
- byta till en nyare mer ball hoj
- de insåg att de inte kunde hantera monstret
- någon ny fluga har kommit in i deras liv. vattenskoter, deltavinge, you name it, dessa människor är inte hojåkare i själen utan flyter ovanpå som en egen grupp, som kommer och går alltefter modetrenderna.

Vaddå många? Jag sökte en K5/6 för någon månad sen och det fanns inga här på sporthoj, 2st begade på blocket och det stod 1st hos alla SMR-handlare. Fick ju gå och köpa en ny. ;o))

WestW skrev:
2261552 Verkar ju bara krylla av dom till salu. Köper folk och kör en säsong sen säljer dom?

Dr.Bike skrev:
2261599

- de insåg att de inte kunde hantera monstret
- någon ny fluga har kommit in i deras liv. vattenskoter, deltavinge, you name it, dessa människor är inte hojåkare i själen utan flyter ovanpå som en egen grupp, som kommer och går alltefter modetrenderna.

eller för att citera en präst och själasörjare.." man har inte upplevt döden fören man sett ljuset i tunneln "" å där har vi de som bokstavligt skitit ner sig å numera endast ser fotboll på storbild eller sysslar med datorer i en källarskrubb

Det du sa om zx10:or så är jag fortfarande förundrad varför det inte finns några till salu :confused:

SMoto skrev:
2261610 Det du sa om zx10:or så är jag fortfarande förundrad varför det inte finns några till salu :confused:

nästa år är en massa ZX10:or till salu....

Gabor skrev:
2261605 eller för att citera en präst och själasörjare.." man har inte upplevt döden fören man sett ljuset i tunneln "" å där har vi de som bokstavligt skitit ner sig å numera endast ser fotboll på storbild eller sysslar med datorer i en källarskrubb

..........och när man ser ljuset i tunneln så är det förmodligen tåget som kommer. SNacka om att se döden i vitögat........

WestW skrev:

Är alltid sammma när en tillverkare släpper en ny supermaskin, var lika när CBR900RR -92, R1-98, GSXR1000 -01, ZX10R-04 m.fl släpptes

WestW skrev:

Hmmm vart hittar du dem? Ja tycker inte det finns många, hittade två förra veckan bara :va

Eller de kanske är jag som är värdelös på att söka :rolleyes:

Anderzzon skrev:
2261669 Hmmm vart hittar du dem? Ja tycker inte det finns många, hittade två förra veckan bara :va
Vet inte om det är du som är dålig på att söka men min lilla erfarenhet av begagnade K5/K6 är också att det inte finns så många men jag kanske är lika dålig på att söka.

1976 när jag var 16 och hade en Yamaha AS3 125:a fyllde polaren 18 och köpte en Kawa 750 2-takt :brinnerup . Då var den ballast, men jag kände bara en som vågade köpa den :näsblod

Anderzzon skrev:
2261669 Hmmm vart hittar du dem? Ja tycker inte det finns många, hittade två förra veckan bara :va

Beror väl på vad man menar med många men jag hittade 4st K6:or till salu och ungefär dubbelt så många K5:or på Blocket.

K6
http://www.blocket.se/vi/8610695.htm?ca=2_s
http://www.blocket.se/vi/8532610.htm?ca=2_s
http://www.blocket.se/vi/8121420.htm?ca=2_s
http://www.blocket.se/vi/8495657.htm?ca=2_s

Sökningen i sin helhet:
http://www.blocket.se/li?q=gsxr+1000&ca=2_s&th=1&c=6&w=3&ps=&pe=&vt=

Finns det någon märkesförsäkring eller liknande för K5/K6? Eller är det bara att slanta 3000:-/månad för en helförsäkring och se glad ut?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph