Hur kolla upp nummer?

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Har börjat få en massa spam-sms från någon som uppger sig vara en 13-årig tjej vid namn Jin. Inget kommer upp om man söker på numret på Eniro eller Hitta.se och inte heller Google har givit resultat. Har väl fått ett tiotal sms hittills och om det fortsätter under natten och morgondagen lutar det mot en polisanmälan. Grejen är den att jag misstänker att detta är verket av en elev i min skola som jag haft "incidenter" med - hur han fick tag på mitt nummer är däremot ett frågetecken.

Men som topic antyder; finns det något annat sätt att kolla upp ett nummer? Kan jag pröva att ringa upp de olika operatörerna och be om ev. uppgifter?

Förmodligen kontantkort. Då har du ingen chans att få reda på vem det är.

Får du inte fram något via dom normala kontakterna som eniro,hitta.se som du redan provat så är det bara polisanmälan som gäller. Telebolagen får inte lämmna ut uppgifter om nummret är hemligt. Fast chansen e nog stor att det är ett oreggat kontantkort då får inte polisen ut något mer heller tyvärr.

Gissar också på att numret tillhör ett kontantkort. Men nog måste väl snuten få tillgång till samtalslistor för det aktuella numret och därifrån kunna gå vidare? :va

Fast å andra sidan lär de ju prioritera hastighetskontroller på E4an :D

ring från en vanlig telefon & kolla vem som svarar

ev. fråga efter en viss person (påhittad)

bara för att kolla vem som svarar & hur rösten låter

ring från en vanlig telefon & kolla vem som svarar

ev. fråga efter en viss person (påhittad)

bara för att kolla vem som svarar & hur rösten låter

det är min plan för morgondagen - skulle verka alldeles för misstänktsamt om jag ringde nu.

Ingen som jobbar på Tele 2/Telia/Vodaphone som kan tänka sig ge ut lite uppgifter i utbyte mot lite fikabröd? :D

Får du inte fram något via dom normala kontakterna som eniro,hitta.se som du redan provat så är det bara polisanmälan som gäller. Telebolagen får inte lämmna ut uppgifter om nummret är hemligt. Fast chansen e nog stor att det är ett oreggat kontantkort då får inte polisen ut något mer heller tyvärr.

Om de har en dag på sig så komer de nog kunna identifiera vem som ringer med kontantkortet. Det finns fler sätt att tar reda på det än att försöka leta efter själva kortet i sig och det är ganska lätt om killen eller tjejen använder sin vanliga mobil.

Om de har en dag på sig så komer de nog kunna identifiera vem som ringer med kontantkortet. Det finns fler sätt att tar reda på det än att försöka leta efter själva kortet i sig och det är ganska lätt om killen eller tjejen använder sin vanliga mobil.

Jupp det går men e inget polisen lägger resurser på om det inte är ett uttalat hot eller dyligt. O tele bolagen brukar inte va så pigga på o lämna ut uppgifter till vanliga privatpersoner.

"Fast å andra sidan lär de ju prioritera hastighetskontroller på E4an" I detta fall är det fan vettigare prioriteringar.

Operatörerna lämnar inte ut uppgifter om det inte föreligger en polisanmälan. Och i vilket fall så lämnar de inte uppgifterna till privatpersonen.

Kolla med Jürgen, han kan nog hjälpa dig att snickra ihop en egen trianguleringsanordning utav ett gammalt båtroder och en halv HD-motor :D

ring upp på konstiga tider, helst på natten.. teleterror :yoparty

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...