Hur kolla på MotoGP 2010?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Hur ligger landet nu för tiden med MotoGP-sändningarna här landet? Innan var det Eurosport, sedan tog någon annan över 2009 (jag missade i stort sett hela årets säsong tyvärr). Vem tog över sändningarna? Hur var täckningen (kval, rejs, depåspring, kommentatorer) med denna senare kanal? Vill/kan man se rejsen i HD? En GP-hoj på varvstoppet hade gjort sig i 120dB på hemmabion.. :tummenupp

Jag är inte intresserad av att skaffa konto på motogp.com och strömma. Alternativet är att tanka ner rejsen i efterhand men det är skönare att korscha upp en kall en på rejssöndag och koppla av. Vad kostar det (orkar inte ta mig igenom Boxer, Canal+, ComHem och de andra siterna just nu)? Kan jag få BBC-varianten så hellre det. Deras kommentatorer är, med svenska mått mätt, överlägsna.

Nu vet inte ja ifall Viasat Motor tog över Moto GP också men om dom gjort det och Eje är med så köp fan inte kanalen! BBC´s motsvarighet är överlägsen som du säger jämfört med en pensionär som sitter och mumlar för sig själv i 2 timmar.

Nu har jag bara erfarenhet av BBC/Viasat´s F1 men jag skulle tro att kvaliten på sändningarna är som natt och dag även när det gäller Moto GP.

Spara pengar och tanka dagen efter istället.

Nu vet inte ja ifall Viasat Motor tog över Moto GP också men om dom gjort det och Eje är med så köp fan inte kanalen! BBC´s motsvarighet är överlägsen som du säger jämfört med en pensionär som sitter och mumlar för sig själv i 2 timmar.

Nu har jag bara erfarenhet av BBC/Viasat´s F1 men jag skulle tro att kvaliten på sändningarna är som natt och dag även när det gäller Moto GP.

Spara pengar och tanka dagen efter istället.

Nja, är inte helt o hållet med i resonemanget där...
Sen Viasat Motor tog över MotoGP, så är det riktigt riktigt bra.
Du får se träningarna, kvalen och racen alltid. Och oftast live.
På Eurosport så var det inte ens att man fick se träningar och kval,
och ibland var inte ens racet live.
OCH, missar man det, så kommer det ofta någora repriser under veckan
efter... kanon.

Och bäst av allt... INGA REKLAM AVBROTT!! :tummenupp

(jag har mitt via Telias erbjudande...funkar fin fint, och är värt
varenda spänn.. Viasat Motor har även visat en hel del gamla MotoGp
lopp nu under vinter.. lyser helt klart upp mörkret där hemma nu under
vinterhalvåret)

Jag tycker Viasat Motor gör ett kanonjobb. Sänder allt en hel helg, utan reklam, kan man begära mer? Ok att kommentatorerna inte håller världsklass men jag tyckte dom ryckte upp sig mer och mer under säsongen. Det är inte Julian/Randy/Toby & Neil klass på dom men helt ok för att vara en svensk produktion.

Men viasat motor kör motogp även 2010?

För oss som sitter utan parabol och redan har ett fullt boxer och fiber via stadsnätet där man inte kan få viasat då? Hur är det att strömma via motogp.com fungerar det utan en jävla massa strul. Går det att dra upp det på tven (46") eller ser det bara skit ut?

jag har inte heller lust att ladda ner dagen/dagarna efter utan vill se det live slappandes i söndagssoffan med lite popcorn!

Men viasat motor kör motogp även 2010?

För oss som sitter utan parabol och redan har ett fullt boxer och fiber via stadsnätet där man inte kan få viasat då? Hur är det att strömma via motogp.com fungerar det utan en jävla massa strul. Går det att dra upp det på tven (46") eller ser det bara skit ut?

jag har inte heller lust att ladda ner dagen/dagarna efter utan vill se det live slappandes i söndagssoffan med lite popcorn!

Har du canal digital i ditt stadsnät kan du välja viasatmotor genom dem som eget val.

Bor i hus, men vill inte skaffa en ful parabol med installation och dyra kom-i-gång-kostnader. Finns det inget alternativ?

Bor i hus, men vill inte skaffa en ful parabol med installation och dyra kom-i-gång-kostnader. Finns det inget alternativ?

Telia kabelTV via ADSL. Viasatpaketet kostar 99:-/mån.

Meckigt om man inte vill ha deras ADSL och hemtelefon dock. Är nog allt eller inget som gäller.

Ful? Det är en smaksak, jag ser IOFS väldigt sällan min parabol.
Installation? Tog mig 10 minuter.
Dyra komigångkostnader? Dom flesta ger dig boxen och installerar parabolen gratis.

Har comhem och kan välja viasat-motor. Men bara om jag tar hela deras sportpaket, viasat-fotboll/hockey/sport och motor. Känns ju lite b

Undra om myp2p.eu kommer sända ut GP till sommaren

Hur är det att strömma via motogp.com fungerar det utan en jävla massa strul. Går det att dra upp det på tven (46") eller ser det bara skit ut?

Jag har streamat från motogp.com i två år och tycker det funkar bra. Första racet förra året laggade det lite, men sen flöt det på bra. Jag tittar med datorn och det funkar med low-res, det är bara varvtider som ibland kan vara lite svårt att se. I high-res tycker jag det funkar bra, tyvärr är det bara MotoGP-racen som de sänder i high-res. Jag tror det funkar att slänga upp på en stor TV om du inte är allt för känslig.

Jag testade Viasat OnDemand (alltså genom datorn) för sista racet i Valencia. Funkade bra, kostade 49:-, tja kanske inte kanonbilligt men hyfsad bildkvalitet så jag var rätt nöjd. Jag hade inte registrerat mig på Viasats hemsida innan så det blev lite stressigt, började väl ca 30 minuter innan racet men jag hann.

Jag sitter fast med boxer ett år till, har även tele 2 som mobil och hemtelefonleverantör så där kan jag ju inte ta telia heller... Är det bara motogp.com som gäller för mig? Eller köra ett dubbelt abonnemang med viasat med det suger ju lite hästpung. :mad:

Jag tankar från RU. Racen ligger uppe nånn halvtimma efter och sen tar det en timma att få hem i BBC / Högupplöst.

Värt det varje gång. Svenska kommentatorer är ju som dagisungar i jämförelse med insikten, intervjuerna och dramatiken som BBC´s sändningar ger!

:fakta

/ Jens

Com hem med viasat motor är suveränt och du ser allt live samt att igår när man satte sig med kaffemuggen efter middagen kunde jag njuta av MGP 2008 Losail med brittiska kommentatorer! Det är värt mkt att ha det utan problem och sen att kommentatorerna suger må väl vara hänt!
Har även medium paket på comhem vilket ger mig eurosport 2 och därigenom lite mer av WSBK och WSS!

Jag tankar från RU. Racen ligger uppe nånn halvtimma efter och sen tar det en timma att få hem i BBC / Högupplöst.

Värt det varje gång. Svenska kommentatorer är ju som dagisungar i jämförelse med insikten, intervjuerna och dramatiken som BBC´s sändningar ger!

:fakta

/ Jens

Det låter bra. Vad är "RU"?

Racing underground

Att betala för Motogp.com gör jag tyvärr inte längre då jag haft för mycket problem med lagg och att sändningarna bryts för att det skall vara värt pengarna.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph