Hur klarar ni av vinden?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Jo till en viss del, men det är ju fortfarande jobbigt att fartvinden trycker på bröstet och sliter. Men du har rätt, det gör skillnad.

Kan inte förstå hur farsan orkar köra med crosshjälm när han kör sin R1 fighter.
Lägg vikten på vinden.
Hur svårt kan det vara?

Alternativ:
Åk taxi.

Sluta lipa o börja träna armar isf...Lr så får man hålla sig i 90km/h o under!

Jag tycker det är mer jobbigt med trycket på hjälmen som uppstår i högre farter och jag kan inte förstå hur folk orkar åka nån längre bit i farter över ca 150 km/h. Och att hjälmen skulle vara dåligt utformad kan jag inte tänka mig då den var ganska dyr.

Lägg vikten på vinden.
Hur svårt kan det vara?

Alternativ:
Åk taxi.

Jag tycker det inte är jobbigt, alltså fysiskt ansträngande att köra utan kåpa, utan det är mera om man tar en kurva i högfart (mer än 160km/h) så känns det som att det inte är något tryck på framhjulet. Det är obehagligt.

Som sagt så vänjer man sig med vindmotståndet. Första veckan tyckte ja de va riktigt jobbigt att köra min ninja fighter i kanske 150 km/t, även fast att de var sport styre på den. Men som sagt så har man vant sig nu och tycker inte alls de e jobbigt att ligga runt 250km/t med mitt cross-styre som jag har på min R6'a nu :) Satt de blir bättre ju mer man kör. Sen gör de ju inget om man e lite kortare som jag är 170cm, 59 kg. Men de e ju frivilligt att köra fighter, går ju att smälla på kåpor om man vill :P men då äre ju ingen härligt fighter längre, och fajter vill man ju åka :)

// Li_G

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...