HanneZ
Avställd
Jag upplever att min attityd förbättras radikalt(i trafiken) när jag kör utan skinnbrallor och utan stövlar. Jag känner mig så naken att jag kör betydligt lugnare. Varken stövlar eller skinnbrallor räddar några liv så jag tror faktiskt det är säkrare för mig att köra utan.

Men anpassar hasigheten, så det går inte fortare än alla orutinerade "moppedfuckos" därute som kör i badbrallor och bikini med 3 st på moppen varav den(vanligtsvis föraren, men inte alltid) som har hjälmen nästan korrekt på plats med fladdrande spännrem(men oftast är den på 3 kvartsplats över skallen med ansikten bart)...och jag har ialla fall handskar på mig, skall man vara riktig moraltant, så skulle det igentligen vara skydd på för alla som åker mopeder med, ryggskydd skulle kunna vara ett obligatorium för alla ute i trafiken med 2 hjul o motor, samt atv´s anser jag.
. Hade jag inte haft byxor och stövlar på hade jag förmodligen bränt mig på benet och vrickat foten eftersom jag fastnade lite smått när jag med cykel stod där och välte. Det enda som hände nu var att jag fick åka och skaffa ett nytt kopplingshandtag på lunchen.