Hur kassa i fotboll e vi?

Lartes skrev:
Hetsa på du bara, jag kan grejja låne grejjor till dig så kan vi träna lite tacklingar, så får vi se om du vill hetsa nånting sen :näsblod

Första jag fick lära mig när jag började med Am, var att man ALDRIG ska jävlas med defence.... jag kan bara instämma.
Iofs klarade jag mig billigt eftersom jag lirade defence själv, men när dom små running backsen sa nått olämpligt gjorde det ofta ont på träningen som följde :död

//110kg defence

Defence rules :tummenupp

destiny_78an skrev:
Jo, era tjejer är bra. Ni har en grym QB med mycket bra arm. Hon spelar även QB i landslaget (non-contact). Själv är jag rusher/linebacker i landslaget och QB (Off.) End (Def) i vårt 8 manna contact lag! Vi är få så man får dubbla... Och stå på linjen och buffla är ett måste för mig :rolleyes:

Era grabbar får ju ta och skärpa till sig lite om de ska slå våra grabbar i semin om två veckor. Fast det blir nog svårt för er, vi ska nämligen ta SM-GULD :fyllisar

Antar att du förstod vilket lag jag spelar för... :hihi

Edit: Vi använder faktiskt tandskydd :7peta

Du ser, visste väll att våra tjejer e bra!!!

Jag har tyvär ingen aning om hur det går för grabbarna i år. Har inte ens varit å tittat på en match på pinbacken :rodnar
Fast att ni ska ta SM-guld, det tvekar jag på :7peta

Jo jag tror jag vet, tänker defenetivt INTE säga namnet då jag vägrar ge er mer uppmärksamhet, tycker den ska läggas på dom bra lagen istället :hihi
FRAM MED DOM ORANGA!!!!! :Bugar

Lartes skrev:
Hetsa på du bara, jag kan grejja låne grejjor till dig så kan vi träna lite tacklingar, så får vi se om du vill hetsa nånting sen :näsblod
//110kg defence

Spelade hockey i tio år.. tyvär var jag aningen mindre än de flesta så jag har fått min dos av tacklingar.. blev en djävel på skridskor dock. :tungan

Jag minns när att det var lite småtrist när vi skulle möta Salem eller vilka de kunde vara.. de hade en snittvikt på ca 80kilo... jag vägde 55.. Var inte så vansinnigt stöddig den matchen heller.. hehe

destiny_78an skrev:

Vet inte varför men när vi hade grillfester å dylikt gick vi alltid efter vikt när man skulle ta mat, minsta killen först.

När sista killen (INTE jag) hade gått var det alltid soprent på mat :va

Lartes skrev:
Du ser, visste väll att våra tjejer e bra!!!

Jag har tyvär ingen aning om hur det går för grabbarna i år. Har inte ens varit å tittat på en match på pinbacken :rodnar
Fast att ni ska ta SM-guld, det tvekar jag på :7peta

Jo jag tror jag vet, tänker defenetivt INTE säga namnet då jag vägrar ge er mer uppmärksamhet, tycker den ska läggas på dom bra lagen istället :hihi
FRAM MED DOM ORANGA!!!!! :Bugar

Klart vi ska ta guld. Vi spöade ju er förra veckan med 16-0 med en bortdömd TD... Stackars lilla Raicevic var alldeles förstörd... Dessutom måste ni klara av Sundsvall innan :hihi

Nä, det blir Carlstad-Mean Machines i finalen. Som i år går på stadion igen :tummenupp

korvgubbe skrev:
Spelade hockey i tio år.. tyvär var jag aningen mindre än de flesta så jag har fått min dos av tacklingar.. blev en djävel på skridskor dock. :tungan

Jag minns när att det var lite småtrist när vi skulle möta Salem eller vilka de kunde vara.. de hade en snittvikt på ca 80kilo... jag vägde 55.. Var inte så vansinnigt stöddig den matchen heller.. hehe

Fast du springer ifrån mig är jag rädd för :mad:

destiny_78an skrev:
Nä, det blir Carlstad-Mean Machines i finalen. Som i år går på stadion igen :tummenupp

Carlstad- :censored i finalen? Tror du?

Vet bara att det inte gått så bra för Arlanda i år, synd om dom jäla trevliga grabbar det där :yoparty

Säger bara lycka till :tummenupp

Lartes skrev:
Carlstad- :censored i finalen? Tror du?

Vet bara att det inte gått så bra för Arlanda i år, synd om dom jäla trevliga grabbar det där :yoparty

Säger bara lycka till :tummenupp

Jag inte bara tror. Jag VET. :rolleyes: Det måste bli guld. Annars får de inte festa med fröken Sverige... Har jag hört :tungan

destiny_78an skrev:
Jag inte bara tror. Jag VET. :rolleyes: Det måste bli guld. Annars får de inte festa med fröken Sverige... Har jag hört :tungan

Fröken sverige?
Kanske ska gå på nån try out får stockholm innan finalen då :rolleyes:

Lartes skrev:
Fast du springer ifrån mig är jag rädd för :mad:

Här springs ingenting. Enda gången jag springer är när jag spelar innebandy med kollegorna.. och mot ett gäng andra kontorsråtter slipper man oroa sig allt för mycket..

korvgubbe skrev:
Här springs ingenting. Enda gången jag springer är när jag spelar innebandy med kollegorna.. och mot ett gäng andra kontorsråtter slipper man oroa sig allt för mycket..

Hehehe, gillar inte heller att springa.
Jag e liksom inte byggd för det :rolleyes:

Lartes skrev:
Fröken sverige?
Kanske ska gå på nån try out får stockholm innan finalen då :rolleyes:

Mmmm, grabbarna hävdar att de ska få festa med fröken sverige finalisterna om de vinner SM-guld... Du kan få komma på try-outs till oss ist.. Ta med peruk så ordnar det sig :rofl

destiny_78an skrev:
Mmmm, grabbarna hävdar att de ska få festa med fröken sverige finalisterna om de vinner SM-guld... Du kan få komma på try-outs till oss ist.. Ta med peruk så ordnar det sig :rofl

Missförstå mig rätt nu, men jag passar nog faaan inte hos er.

Nja det var länge sen det där, nu glömmer vi det och blickar framåt, va ju liksom ingen stjärna direkt :hihi

så det finns flera här inne som spelar RIKTIG fotboll. personligen så spelar jag defencive end i uppsala 86-ers. vi spöade täby med 53-14 i söndags, riktigt skönt.

RIKTIG fotboll

Saknar den tiden. Tyvärr var laget inget vidare (Kalmar Unicorns) och vi brukade komma sisådär 13 man ombytta. Alltså spelade jag oftast, Center, Defense tackle, Headhunter på kickoff och protection på return. Man fick rätt bra flås av detta. Numer är man 20 kg lättare och håller på med cykling.... Times change. Hoppas bara att sporten får lite ordentligt fotfäste i Sverige.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla