Hur kan servicen skilja så mycket FE och FC

En större fugge flyttar upp registret jo.

Detta pga att gashastigheten sjunker. Stora förgasare används därför enbart på motorer som man vill varva mycket, crossar tex. Enduro passar nästan alltid bättre med mer oompf på lägre varv och byggs därför bla med en mindre förgasare på en given motor. Andra kammar och avgasrör också ofta.

Daniel
 
Vill ta upp denna tråden igen. I och med att jag ska köpa en begangnad Husa. Men är inne på att köpa FC:n men är lite tveksam på om man vill det om det är så mycket mer tätare service intervaller i och med att jag mest ska ha den å leka med å köra på åkrar och lite lite enduro körning. Så tycker ni FC eller FE? Och vad som sagt säger ni om Service intervallerna? :va :va
/Benny
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top